محمد مهدی اصغری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه مبلغ تسهیلات اشتغالزایی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است، افزود: ۱۰۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال مددجویان به کمیته امداد میامی تخصیص یافت.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی اظهار داشت: ۵۲ طرح با بیش از ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی امداد صندوق امداد ولایت پرداخت شد.

وی افزود : ۱۳۴ طرح نیز با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات توسعه ملی پرداخت شد.

اصغری ادامه داد :طرح های خودکفایی اجرا شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنفی، صنعتی و گردشگری هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی میامی گفت : تولید پوشاک،کفش،مانتو،شلوار،قالی بافی،نجاری،تولید فنس و توری،ساخت بلوک ،ایجاد سردخانه نگهداری محصولات دامی ،پرورش دام سبک و سنگین ، زنبورداری ،ایجاد گلخانه ،تولید گلهای زینتی،آپارتمانی و فصلی، کشت گیاهان دارویی شامل زیره،زعفران و کاشت درختان سیب ،راه اندازی اقامتگاه های بومگردی از جمله طرح های اشتغالزایی سطح شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی پایدار از اهداف مهم این نهاد محسوب می شود ،گفت : یکی از سیاست های مهم امداد استفاده از نیروهای جهادی و اشتغال آفرینان در موضوع خرید و فروش تولیدات مددجویان در منطقه است.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

۲ هزار و ۷۸۱ خانوار با جمعیت ۵۶۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.