کوهسار قاضی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعهد بانک‌های عامل در سال جاری برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد در مجموع ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که تاکنون تمام این اعتبار ابلاغ و کارسازی شده است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات تعهد شده تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد ریال به ۴۱ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پرداخت شده که با این میزان ۵۱ درصد تعهد ابلاغ شده، محقق شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سروآباد یادآور شد: این تسهیلات توسط بانک‌های تجارت، رفاه، ملی، مهر و کشاورزی در اختیار متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد اشتغال قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تسهیلات، منابع دیگری برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان وجود دارد، گفت: از محل اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال ۱۴۲ نفر پنج میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال و از محل صندوق امداد ولایت نیز برای ۲۰ نفر چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ‌تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

قاضی زاده به بخش دیگری از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سروآباد اشاره کرد و اظهار داشت: به تعداد ۲۵۰ مددجوی تحت پوشش آموزش های فنی حرفه ای و کارآفرینی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی فرصتی مناسب برای رسیدن به خودکفایی و توانمندی خانواده‌های تحت پوشش است، تاکید کرد: کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های تحت حمایت محدودیتی ندارد و از طرح‌های اشتغال مددجویان برای رسیدن به درآمد پایدار حمایت می‌کند.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان سروآباد زیرپوشش خدمان و حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۲ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.