حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۸ تیم ثابت و سیار ۲ نفره  از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان در ۲ نوبت صبح و عصر از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی مانند قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های استان با اولویت  رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق عوامل ثانویه  بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد: افزایش بازرسی و نظارت از مراکز عرضه‌فرآورده‌های دامی در استان سمنان از بیست و پنجم اسفند ٩٨ شروع شد تا پانزدهم فروردین ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: ۸۰۰ بازرسی از مراکز عرضه‌فرآورده‌های دامی استان سمنان از بیست و پنجم اسفند٩٨ تا ششم فروردین انجام شد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و احشام  خوراکی مانند جیگر و سنگدان کشف و نابود شد. 

وی تصریح کرد: هفت پرونده تخلف طی بازرسی‌ها از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی در استان سمنان از بیست و پنجم اسفند تا ششم فروردین در مراجع  قضایی برای رسیدگی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: بیشترین تخلف و کشف فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در استان سمنان از بیست و پنجم اسفند تا ششم فروردین مربوط به رستوران‌های بین‌راهی، قصابی‌ها و خودروهای یخچال‌دار بود. 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی شهروندان در اولویت کاری این اداره‌کل است و نظارت‌ها برای تامین امنیت غذایی مردم با جدیت دنبال می‌شود.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف و موارد مشکوک را با تماس با شماره ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی به منظور بررسی موضوع اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.