دکتر حسین رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد : مردم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را صرفاً به صورت بسته بندی که در مراکز مجاز بسته بندی می شود و دارای مشخصات بوده تهیه کنند.

وی در خصوص خصوص عرضه تخم مرغ  هم گفت : باید از خرید تخم مرغ هایی که بدون شناسنامه و به صورت نامشخص بوده و خارج از یخچال نگهداری می شوند پرهیز شود و  تخم مرغ مصرفی را باید به صورت بسته بندی و یا اینکه تاریخ تولید بر روی آن درج شده از یخچال مراکز عرضه تهیه کنند.

رضوانی با اعلام ممنوعیت فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز و سفید در مراکز عرضه معمولی در مازندران ، گفت : چرخ کردن گوشت فقط بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران بر تشدید نظارت و کنترل بر واحدهای صنعتی تحت نظارت اعم از کشتارگاه های دام و طیور، کارگاه های بسته بندی مواد پروتئینی، کارخانجات جوجه کشی، واحدهای صنعتی پرورش مرغ، آبزیان، قصابی‌ها، مرغ فروشی ها، رستوران‌ها تاکید کرد .

رضوانی بیان داشت: همسو با مقابله علیه ویروس کرونا ، ضدعفونی روزانه واحدهای صنعتی ،حذف دستگاه های ثبت اثر انگشت برای ورود و خروج پرسنل، استفاده از ماسک، چکمه، کلاه و دستکش برای پرسنل و کارگران واحدها اجباری شده و بر رعایت بهداشت فردی در این واحدهای صنعتی تاکید شده است.

مازندران بیش از سه هزار و ۵۰۰ مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن  دارد. همچنین ۲ هزارو ۵۰۰ مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید در این استان فعال است و تعداد دام های استان هم حدود سه میلیون راس در قالب دام سبک و سنگین است که ۷۰ درصد آن در قالب  دامداری کوچک و سنتی نگهداری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.