محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی استان در راستای حفظ سلامت غذایی شهروندان همواره از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نظارت‌ها به طور روزانه و مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: از تمامی مراکز اعم از سوپرمارکت‌ها، مکان‌های نظامی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و مرغ فروشی‌ها بازرسی و سرکشی می‌شود.

اصغر زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۷۸۱ مورد بازرسی انجام شده است، افزود: در این نظارت‌ها هزار و ۶۱ مورد تخلف بهداشتی ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای نظارت‌های انجام شده طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۹ هزار و ۹۸۷ دام کشتار شده است، اظهار کرد: همچنین ۱۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۱۵۷ قطعه طیور کشتار شده است.

اصغر زاده بیان کرد: از مجموع دام‌های کشتار شده ۴۸۹ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم گوشت گوسفند و بره، ۲۳۴ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم بز و بزغاله، ۶۰۴ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم گاو و گوساله، ۱۲۱ هزار و ۷۲۱ شتر و بچه شتر و ۲۲ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم شترمرغ بوده است.

بنا به گفته رئیس دامپزشکی خراسان جنوبی، مجموع گوشت قرمز تولیدی در یازده ماهه سال جاری یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم بوده است.

اصغرزاده با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره کل دامپزشکی گزارش دهند، افزود: همچنین از شهروندان خواستاریم با رعایت موارد بهداشتی در حفظ سلامت غذایی جامعه همکاری کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.