دکتر صیاد غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مقدار گوشت و آلایش دامی ناسالم در جریان بازدید سرزده کارشناسان بازرس بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی این شهرستان، کشف، ضبط و معدوم شد.
وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با جدیت تمام با توزیع هر نوع فرآورده خام دامی غیربهداشتی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و... به شدت برخورد می‌کند.
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه تامین بهداشت عمومی جامعه و ممانعت از ورود فرآورده های دامی آلوده به چرخه مصرف را از اهداف مهم دامپزشکی برشمرد و اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی با بازدیدهای مرتب، دوره ای و سرزده از واحدهای عرضه فرآورده خام دامی شهرستان، ضبط و معدوم سازی فرآورده ناسالم را در برنامه دارند و متخلفان را برای برخورد قضایی به مراجع ذی صلاح معرفی می کنند.
غلامی تصریح کرد: تیم های نظارتی دامپزشکی روزانه با به کارگیری حداکثر توان نسبت به بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی موجود در سطح شهرستان، قصابی ها، مرغ فروشی ها، جگرکی ها و رستوران ها اقدام می کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد جدی با متخلفین خواهند داشت.
او از شهروندان درخواست کرد که با تهیه گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز زیر نظارت دامپزشکی، هرگونه تخلف بهداشتی واحدهای عرضه مواد خام دامی را را از طریق شماره تماس 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اطلاع کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان برسانند.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه، یک میلیون نفر در مرکز استان سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.