سید مهدی برهانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسی از بازار و صنوف روزانه ادامه دارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری بر اساس مصوبه ستاد پیشگری از کرونا تخلف محسوب شده و این واحدها در صورت فعالیت، تا اطلاع ثانوی پلمب و پرونده آن‌ها به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ادامه داد: در راستای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی توسط بازرسان اصناف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعطیل نشدن واحدهای غیرضروری توسط بازرسان صورت جلسه می‌شود، تصریح کرد: اصنافی که مرتکب این تخلف شوند، حتی در صورت بسته بودن پلمب می‌شوند.

برهانی، با اشاره به برخورد قانونی و جدی با افرادی که بخواهند سلامت شهروندان را تهدید کنند، تصریح کرد: در این مدت برای واحدهای صنفی که از اجرای مصوبه سرباز زدند و با وجود ممنوعیت، محل کسب و کارشان را تعطیل نکردند، اخطاریه برای این واحدها ارسال و ۱۵ واحد صنفی هم پلمب شد.

وی با اشاره به افزایش بازدیدها از واحدهای صنفی، اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا کنون تنها در شهرستان سمنان حدود پنج هزار بازدید از این واحدها انجام شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از واحدهای صنفی غیر ضروری مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان را رعایت و واحدهای خود را در همان ابتدای امر تعطیل کردند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.