سید عباس دانایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نقاهتگاه‌ها در محل‌هایی ایجاد شده که ظرفیت افزایش تخت دارد و از امروز دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان می‌تواند نسبت به انتقال بهبودیافتگان به این نقاهتگاه‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت معتقد هستند بیمار بعد از بهبودی  و در دوران نقاهت می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد و بر همین اساس به منظور شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا ۲ نقاهتگاه در سمنان تجهیز شده و به زودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا بعد از ترخیص از بیمارستان دوران نقاهت را در این مکان‌ها خواهند گذراند.

وی بیان کرد: مکان‌های درنظر گرفته شده برای گذراندن دوران نقاهت بیماران مبتلا به ویروس کرونا تمام تجهیزات یک مکان اقامتی را داشته و بیمار به صورت کاملا رایگان در نقاهتگاه‌ها مستقر می‌شود.

فرماندارسمنان گفت: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی است  و از شهروندان درخواست می‌شود در خانه بمانند و دید و بازدید عید را به بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

طبق آخرین آمار اعلامی در روز سه‌شنبه هفته جاری، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان سمنان به ۵۱۷ نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.