نوبد دانایی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: غربالگری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۲ روش خود ارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها انجام شده است.

وی بیان کرد: ۲۵۶ هزار و ۷۱۲ نفر تا صبح سوم فروردین در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان غربالگری شدند.

دانایی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه خود اظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی از وضعیت جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت‌نام کنند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونان یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ماندن درخانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود و انتظار می‌رود شهروندان با ماندن در خانه در شکست ویروس کرونا کمک کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.