حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز پنجشنبه در پیامی ضمن تبریک هفتم فروردین روز جهانی تئاتر به هنرمندان و فعالان تئاتر و هنرهای نمایشی ابراز کرده است: تئاتر عنصری است که می تواند نقش قابل توجهی در پویش، پالایش و رویش اجتماعی ایفا کند و تلاش برای تعمیق، تقویت و گسترش درک متقابل به خصوص هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند بسترساز این پویش، پالایش و رویش اجتماعی باشد.

وی افزوده است: از ابتدایی ترین اعصار تا امروز هنر شریف نمایش، همواره زبان گویای آدمی بوده و ای بسا سخن ها که زبان از بیان آن قاصر بوده؛ اما هنر نمایش به زبانی متفاوت بیان کرده است، هنر نمایش در انواع و اشکال خود در جوامع مختلف، به عنوان آینه ای تمام نما؛ بیانگر دردها، اشتیاق و آرزوهای انسان بوده و  همواره کژی‌ها و کاستی های روح بشر و جامعه بشری را نشان داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرده است: صراحت، صداقت و شفافیتِ آینه‌گون تئاتر، همواره کاروان فرهنگ بشری را با خودِ، خود مواجه کرده و می تواند مانع کج روی‌ها و انحراف آن شود زیرا تئاتر، هنری زنده است و چون با تماشگران و مخاطبانش ارتباط سینه به سینه دارد  از آن به عنوان هنری انسانی و ماندگار یاد می شود.

ادامه پیام فضیلت حاکیست: همزمانی با رویش جان و جهان با روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر  فرصت مغتنمی است که هنر نمایش و تلاش هنرمندان را ارج نهاد و اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اعتماد به فعالان هنر تئاتر این استان، تمامی توان خود را برای توسعه این هنر ارزشمند به کار بسته است، توسعه هنر نمایش در ابعاد انسانی، منابع و فضاها از جمله سرفصل های تئاتری این اداره کل است.

وی  خاطر نشان کرده است: برگزاری جشنواره ها، محافل، همایش ها و اجرای نمایش های مختلف در طول سال و ایجاد بستر و زمینه های مناسب برای رشد و پویایی این هنر پویا و جاوید، نشانه اعتبار ویژه و قداست این هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبریک حلول سال جدید،  روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی  را به هنرمندان و نمایشگران پرتلاش این عرصه، تبریک گفته و امیدوار است: سال ۱۳۹۹ سال شکوفایی و رضایت هر چه بیشتر هنرمندان عرصه تئاتر استان سمنان باشد.

در استان سمنان ۱۶ گروه ثبت شده تئاتر در شهرستانهای مختلف فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.