مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه این اداره کل میزبان فرهیختگان استان است، از استاد شاعر علی لیمویی به عنوان چهره فاخر کرمانشاه یاد کرد و گفت: این استاد پیشکسوت اشعار خود را به زبان فارسی کرمانشاهی سروده است و این خدمت به ماندگاری فرهنگ استان است. 

 معصومه حسنی خونسار، افزود: استاد لیمویی ۹ عنوان کتاب را به چاپ رسانده که در این مراسم از نهمین اثر وی رونمایی می‌شود.

معصومه حسنی خونسار؛ مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از حمایت‌های بی دریغ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و غلامرضا نوری علاء مدیر مسوول روزنامه نقد حال برای برگزاری چنین مراسمی گفت: دانشجویان و دانشگاهیانی که رشته تحصیلی آنها مرتبط با فرهنگ استان است باید فرهیختگانی چون استاد لیمویی را بشناسند و وی را به مردم عامه معرفی کنند.

بهرام فاضلی‌زاد در خصوص اهمیت مطالعه در جامعه نیز افزود: جامعه‌ای که مطالعه مکتوب نداشته باشد دچار آسیب می شود، آسیبی که الان متوجه جامعه ما است عدم مطالعه است و جامعه‌ای که در آن روزنامه و کتاب خوانده نشود نمی‌تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

او گفت: کشورهای توسعه یافته الزاما به زور قدرت اقتصادی توسعه یافته نشده است بلکه فرهنگ آنها اصلاح شده و به تبع اقتصادشان نیز درست شده است، زیرا فرهنگ زیربنا است و اگر فرهنگ را تغییر دهیم در اقتصاد هم تغییر می‌کنیم.

بهرام فاضلی‌زاد؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان کرمانشاه

وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی برای برگزاری چنین برنامه‌هایی ندارد، تمام فضاهای فرهنگی ما در اختیار مردم است و هیچ هزینه‌ای از شخصی دریافت نخواهد شد و حتی هزینه هم می‌کنیم.

در پایان مراسم هدایایی به رسم یادبود از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و سایر مدعوین به استاد لیمویی اهدا شد.

رونمایی از کتاب "کرمانشاهه شهر بی‌ستون"

استان کرمانشاه یکی از استان‌های فرهنگی کشور است و شاعران، نویسندگان و ادیبان بسیاری از جمله محمدجواد محبت، محمدعلی افغانی، استاد بهزاد، علی‌اشرف درویشیان و شمار زیاد دیگری را به حوزه فرهنگی کشور معرفی کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.