به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور شامگاه یکشنبه در نهمین نشست شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان به میزبانی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه برخی خبرهای منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر انسداد محورهای مواصلاتی برخی استان‌های کشور به دلیل کرونا شایعه است، اظهار داشت: به‌هیچ‌وجه سیاست کشور قرنطینه سازی و قطع ارتباط شهرها، استان‌ها یا مناطق نیست، بلکه سیاست بر لزوم کنترل و رصد منظم و مستمر به‌منظور پایش و غربالگری بیماران است.

وی بابیان اینکه استان سمنان در مواجهه با ویروس کرونا جایگاه بینابین را دارد، افزود: سازمان بهداشت جهانی فراگیری کرونا را در کل جهان اعلام نموده و در کشور ما نیز ۳۱ استان درگیر این ویروس است.

اختصاص چهار بیمارستان به پذیرش بیماران کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا هم‌زمان با پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب غافلگیری بسیاری از مردم و مسئولان کشور شده است، خاطرنشان کرد: لازم است همگی با تلاش بیشتر در ریشه‌کنی این ویروس کوشش کنیم.

خجسته پور وجود دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برای استان سمنان یک فرصت مناسب دانست و گفت: چهار بیمارستان در سطح استان به‌صورت تخصصی برای پذیرش و درمان مبتلایان به کرونا اختصاص‌یافته است و خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی به بیماران ارائه می‌دهند.

وی بابیان اینکه تاکنون حتی ۵۰ درصد از میزان پیش‌بینی‌شده در بیمارستان‌های چهارگانه استان نیز تکمیل‌نشده است، اضافه کرد: بیمارستان‌های ما با توجه به‌پیش بینی‌های خوب انجام‌شده و برخلاف برخی استان‌های دیگر، ظرفیت خالی بسیاری برای پذیرش و درمان بیماران دارند.

حمایت خیران برای تأمین تجهیزات بیمارستانی لازم است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان بیان کرد: یکی از اولین اجتماعاتی که با مشارکت خوب علمای استان تعطیل شد برگزاری نمازهای جمعه و جماعات بود که نشان از اهمیت مقوله‌ی سلامت مردم و مبارزه با این ویروس دارد و بی‌شک اگر در حال حاضر فضای عمومی استان قابل‌کنترل و مدیریت است، به‌واسطه‌ی اقدامات انجام‌شده و همکاری مردم هست.

خجسته پور با اشاره به اینکه باوجود تلاش‌های انجام‌شده در بحث تأمین اقلام موردنیاز بیمارستان‌ها تا این لحظه با هیچ مشکلی وجود نداشته است، ابراز کرد: برای ادامه مسیر نیازمند حمایت خیران استان سمنان هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.