شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۰ هزار  و ۷۵ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۴۲۹ نفر  فوت و سه هزار و ۲۷۶ نفر بهبود یافته‌اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با در نوردیدن  ۱۱۹ کشور تا به حال بسیاری از اماکن عمومی دنیا را به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۰ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۲۴ نفر افزایش یافت.

*

استاندار سمنان گفت: به منظور جلوگیری از تجمع افراد و کنترل ویروس کرونا، آیین‌های ملی آخر سال مانند چهارشنبه سوری نباید برگزار شود و مراسمی چون پنج‌شنبه آخر سال در آرامستان‌ها باید به زمان دیگری موکول شود. آیین‌های باستانی پایان سال در ایران در صورت اجرای صحیح سبب ایجاد نشاط و شادی در جامعه می‌شود اما در شرایط به وجود آمده این آیین‌ها امسال نباید برگزار شود.

*

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برنامه‌ریزی برای مکان‌یابی در چهار شهرستان این استان به منظور قرنطینه مبتلایان بهبودیافته و افراد مشکوک به ویروس کرونا ترخیصی از بیمارستان‌های اختصاصی انجام شد و  شناسایی و ارزیابی اماکنی مانند هتل‌ها در هر چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به منظور قرنطینه بیماران بهبودیافته و افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از ترخیص در حال انجام است.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ویروس کرونا در مرحله دوم گسترش خود قرار دارد و پیش‌بینی‌ها از شروع موج سوم در فروردین سال آینده حکایت می‌کند،   آمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است که این امر ضرورت رعایت نکات بهداشتی را دوچندان می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: قرارگاه سلامت از سوی این دانشگاه با همکاری سپاه و بسیج به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب، به منظور بیماریابی قبل از وقوع گام شدید، تشکیل شد و شهروندان سمنانی دارای برخی علائم بیماری مشابه سرماخوردگی و ابتلا به ویروس کرونا می‌توانند با مراجعه به قرارگاه الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شرایط بیماری خود مطلع شوند.

*

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مراکزی به صورت ۱۶ ساعته در تمام شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به منظور افزایش میزان رضایتمندی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع راه‌اندازی شد و هدف از راه‌اندازی این مراکز  افزایش میزان رضایتمندی و آموزش، ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی، تسهیل در امر بیماریابی و اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح و ارائه نیازهای بهداشتی بهتر و مورد نیاز شهروندان استان  است.

*

رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ۱۵۱ تن افزایش  و شمار بهبود یافتگان نیز به ۸۶ تن رسید.

*

فرماندار دامغان گفت: تعداد ۱۳۰ کارتن انواع ماسک و دستکش و ۱۲۰ لیتر الکل به منظور تجهیز نیروهای درمانی، توسط ابراهیم امیرآبادیان یکی از خیران شهر امیریه  به ارزش یک میلیارد ریال به بیمارستان ولایت این شهر اهدا شد.

*

فرماندار دامغان گفت: پنج خط تولید جدید شرکت اشراق دیباج شامل تجهیزات پزشکی، ویژه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، از امروز کار خود را آغاز کرد و ماسک، پَد الکلی، دستمال کاغذی ضدباکتری و ۲ نوع چسب زخم از امروز در کارخانه شرکت اشراق شهر دیباج تولید می‌شود، همچنین  این کارخانه، هم‌اکنون توانایی تولید روزانه ۶۰ هزار ماسک و ۱۰۰ هزار پد الکلی یکبارمصرف را دارد.

*

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: مصرف آب مشترکان  پس از شیوع ویروس کرونا و توصیه کارشناسان برای رعایت بهداشت فردی در مقابله با این ویروس افزایش یافته است و در یک ماه گذشته از مرز ۶۵۰ هزار متر مکعب عبور کرد.

*

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: کمبود دستکش یکبار مصرف در جایگاه‌های سوخت استان به منظوری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به میزان کافی تامین شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

*

جانشین فرماندهی سپاه قائم (عج) استان سمنان در امور اقشار بسیج گفت: فرآیند اداری برای صدور مجوز فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه تولید محصولات بهداشتی مانند ماسک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سرعت می گیرد و  این استان ظرفیت تولید ماسک را دارد و سپاه استان در حال پیگیری راه‌اندازی واحد تولیدی ماسک  n۹۵ در استان است.

*

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شاهرود گفت: با انتشار ویروس کرونا  سرکشی و بازدید روزانه نانوایی های شاهرود با حضور نمایندگان اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت معدن و تجارت انجام می شود و تاکنون گروه مذکور از ۹۰ نانوایی بازدید و نکات لازم برای رعایت بهداشت و مقابله با ویروس کرونا  را یادآوری کرد.

*

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: مراکز آموزشی نظامی و پادگان‌های سراسر استان به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود و هیچ موردی مربوط به ابتلا به کرونا در مراکز آموزشی استان گزارش نشده است و براساس هماهنگی‌های انجام شده در بیشتر مراکز آموزشی نظامی استان سمنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به سربازان مرخصی داده‌ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.