سرهنگ محمدحسین تقی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۰ تیم ۲ و سه نفره از بسیجیان و پاسداران با حضور در اماکن عمومی و پرتردد شهرستان به انجام اقدام های پیشگیرانه از کرونا رفتند. 
وی ادامه داد: تعدادی از این گروه‌های جهادی در روزهای گذشته به صورت خودجوش برای این اقدام اعلام آمادگی کرده بودند که هم‌اکنون این طرح به صورت سازمان‌یافته توسط سپاه و با حضور بیشتر بسیجیان در حال انجام است. 
تقی پور اظهار داشت: این گروه‌های جهادی با استفاده از مواد ضدعفونی، به صورت برنامه‌ریزی شده در پاساژها، بازار، بانک‌ها، معابر اصلی، مکان‌های پرتردد، ادارات، مغازه‌ها و عابربانک ها حضور یافته و به صورت روزانه عملیات ضدعفونی را انجام می‌دهند. 
وی اضافه کرد: هدف اصلی از این اقدام استفاده از تمام توان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر است و امیدواریم مردم نیز با حضور در منازل و خارج نشدن از خانه به ویژه برای امور غیرضروری در کاهش شیوع این بیماری تلاش کنند. 
تقی پور افزود: جوانان انقلابی عضو مرکز نیکوکاری شهید سعید علیزاده نیز علاوه بر شرکت در عملیات ضدعفونی، در قالب طرح مدافعان سلامت به توزیع بسته‌های اقلام بهداشتی شامل ماسک،  دستکش و مواد ضد عفونی کننده پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار ماسک و دیگر اقلام بهداشتی همچون دستکش و مواد ضدعفونی کننده، توسط ایستگاه‌های سلامت در شهر دامغان توزیع شده است. 
فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج نیز به منظور محلول پاشی محدوده استحفاظی، حسینیه ها، تکایا و پایگاه های بسیج انجام شده است. 
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون به بیش از ۸۰ کشور دنیا سرایت کرده است.
طبق آخرین آمار از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به دو هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

شهرستان دامغان دارای ۲۲ قشر، ۱۰۷ پایگاه بسیج و بیش از ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.