هادی جباری عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: ۲۳۸ هزار واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در استان تهران فعال است که زمینه اشتغال حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این واحدها فراهم شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح استان تهران ادامه داد: براین اساس آموزش پیشگیری از ابتلا به این ویروس توسط بیش از سه هزار کارشناس ایمنی مستقر در کارگاه ها و ۲ هزار و ٥٠٠ نفر از کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار به کارگران داده شده و بازرسان به صورت مستمر بر حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغ شده نظارت می کنند.

جباری ادامه داد: از سوی دیگر نیز شرکای اجتماعی اعم از کانون‌ها و انجمن‌های صنفی کارگران و کارفرمایان به ویژه کانون ایمنی و بهداشت استان تهران به بازرسان برای جلوگیری از ابتلاء کارگران به ویروس کرونا کمک می کنند.

سلامت بازرسان در خطر است

جباری با اشاره به سختی کار بازرسان برای نظارت بر واحدهای تولیدی با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: دورکاری برای بازرسان اداره کار امکانپذیر نیست و آنها باید برای نظارت به صورت مستقیم به تولیدی ها و کارگاه های مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود ماسک روزانه به هر بازرس تنها یک ماسک داده می شود در صورتی که ماسک باید هر دو ساعت یکبار تعویض شود و با این اوضاع ممکن است سلامتی بازرسان به خطر بیفتد.

رئیس اداره بازرسی کار استان تهران در خصوص کاهش ساعت کار کارگران در بخش خصوصی نیز تصریح کرد: تصمیم گیری برای این موضوع در حیطه اختیارات شخص استاندار تهران است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز(دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به دو هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.