به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی، ظهر یکشنبه در نشست کمیته کارگری، کارفرمایی و تعاونی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بازدیدهایی در راستای اهداف و سیاست‌های کمیته ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا، از سطح شهر انجام‌شده است، بیان کرد: تعداد ویروسی که تا به امروز در بین جامعه ما انتشار پیداکرده است قابل محاسبه نیست، اما نیاز است دو برابر هر میزان انتشار ویروس، نیروی انسانی ۲۴ ساعته برای عبور از این شرایط و غلبه بر این بیماری پای‌کار باشند.

وی افزود: تا به امروز دستورالعمل‌های مختلف و متعددی برای رعایت بهداشت فردی صادرشده که نیاز است به صورت آن الیزه و حساب شده، این موارد برای جامعه کارگری و تمامی مردم در آینده به منظور جلوگیری از به حاشیه رفتن پیام‌های بهداشتی، ارائه شود.

جوامع کارگری مورد توجه باشند

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا استان سمنان، با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی با قید ارزیابی، به صورت دقیق و بر پایه شاخص‌های تعیین شده، برای واحدهای صنعتی و تولیدی در دستورکار قرار گیرد، تاکید کرد: انسداد مبادی شیوع ویروس باید در دستورکار قرار بگیرد و در واقع جامعه کارگری و ورودی شهرک‌های صنعتی و تولیدی نیز از جمله مبادی محتمل انتشار ویروس است که باید به صورت ویژه موردتوجه باشد.

شریفی بیان کرد: ۴۰۰ نفر از بازرسان کار، ایمنی و بهداشت محیط به صورت آماده و آموزش دیده در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان وجود دارد که این ظرفیت می‌تواند کمک حال و یار ستاد استانی کرونا باشد.

وی گفت: امروز علی رغم تمامی تلاش‌هایی که به صورت جهادی و شبانه‌روزی از سوی مسئولان استان برای تأمین موارد بهداشتی و سلامت از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده صورت می‌گیرد، باید فرهنگ استفاده از آب و صابون و ترکیبات ساده اما سهل‌الوصول ضدعفونی خانگی نیز در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.