حسن صرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: کودهای شیمیایی از سوی شرکت‌های تعاونی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به باغداران و کشاورزان توزیع شده است. 

وی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با نمونه گیری از خاک زراعی، از کمبودها و نیازهای زمین باخبر شوند و براساس این اطلاعات به تهیه کود شیمیایی اقدام کنند. 

صرفی اضافه کرد: کشاورزان با نمونه‌گیری از خاک زراعی و شناسایی کمبودها از مصرف بی رویه کودهای شیمیایی خودداری کنند. 

وی افزود: باغداران و کشاورزان جهت دریافت مشاوره در بخش کشاورزی و تغذیه باغ‌ها به کارشناسان و یا مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

صرفی تصریح کرد: کشاورزان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی خود می‌توانند در کنار حفظ منابع آب و خاک، با مصرف بهینه کود، زمینه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی خود را فراهم کنند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  دامغان گفت: ارائه دستورالعمل‌های فنی در مورد کنترل آفت و بیماری‌ها نظیر کرم خراط و تغذیه و توزیع انواع کود شیمیایی از جمله خدمات جهاد کشاورزی برای باغداران شهرستان است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که عمده آن را باغ پسته تشکیل می‌دهد. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.