مهدی صمیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تا پایان برنامه ۱۴۰۰ در پنج روستای دیگر استان سمنان طرح روستای بدون بیکار محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای جودانه، محمدآباد در میامی و روستای دهملا در شاهرود جزو سه روستای بدون بیکار استان سمنان است.

وی بیان کرد: روستای دهملا دارای یک هزار و ۹۰ نفر جمعیت است که از این تعداد ۸۷۰ نفر جمعیت بالای ۱۰ سال و شاغل هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار داشت: از مجموع ۸۷۰ نفر نیروی کار در این روستا، ۱۶۵ نفر در بخش کشاورزی مانند زراعت و دامداری به صورت سنتی  و نیمه صنعتی، ۵۰۰ نفر در صنعت و ۲۰۰ نفر در بخش خدمات  و پنج نفر در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

صمیمیان تصریح کرد: روستای محمد آباد میامی یکهزار و ۳۹۷ نفر جمعیت دارد که از این تعداد در حدود ۸۷۰ نفر جمعیت بالای ۱۰ سال و شاغل هستند.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ کارگاه تولید پوشاک در روستای محمد آباد میامی فعال است که نقشی مهم در اشتغالزایی جوانان این روستا ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: ۵۰۰ نفر از جمعیت روستای محمدآباد میامی در بخش صنعت، ۲۰۰ نفر در بخش خدمات، ۱۶۵ نفر در زمینه زراعت و دامداری و باقیمانده در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: روستای جودانه میامی از دیگر روستاهای بدون بیکاری استان است که ۹۷۰ نفر جمعیت دارد و نیروی کار این روستا در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری و خیاطی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در روستای جودانه میامی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ راس دام وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار راس مولد است و در قالب دامداری سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی برای اهالی  روستا اشتغالزایی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اشتغالزایی در روستاها نقشی مهم در نگهداشت جمعیت روستایی و بازگرداندن جمعیت به روستاها دارد که تحقق این راهبرد در دستور کار قرار دارد.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

در استان سمنان شهرستان‌های میامی  با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸  درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.