منصور کشاورزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به مناسبت روز روستا و عشایر، پنج طرح زیربنایی و عمرانی شرکت آب و فاضلاب روستایی در روز روستا و عشایر به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۵۳ خانوار روستایی با افتتاح این تعداد طرح از نعمت آبرسانی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: احداث ایستگاه پمپاژ روستای حاجی آباد شهرستان گرمسار و اصلاح خط انتقال مجتمع خارتوران شهرستان شاهرود به طول ۸۱۰ متر از طرح های افتتاحی به مناسبت روز روستا و عشایر در استان است.

وی با اشاره به بهره برداری سه طرح زیربنایی و عمرانی روستایی در شهرستان دامغان، خاطرنشان کرد: اجرای شبکه توزیع آب آشامیدنی روستاهای غنی آباد و نمکه و نصب دزدگیر در منابع تامین آب و ایستگاه های پکپاژ روستاهای شهرستان دامغان از دیگر طرح های افتتاحی در این روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: تثبیت جمعیت هر منطقه ای نیازمند توجه به تامین آب آشامیدنی است و ۶ هزار و ۸۰۰ مشترک روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم در استان سمنان برخوردار هستند.

۱۵ مهر روز ملی عشایر و روستا نامگذاری شده است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.