به گزارش ایرنا ، علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در سومین نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان درهنرستان کوثر میامی بااشاره به تخلیه 53 واحدمسکونی این روستا افزود : برای تخلیه واحدهای باقیمانده تلاش واقدام سریع صورت پذیرد.
آشناگر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان مردم این روستا فراهم شود ، گفت: با هماهنگی بنیادمسکن ، شورای اسلامی روستاها ، دهیاران و بخشداری نسبت به اسکان واجاره منزل در روستاهای همجوار و یا جانمایی کانکس اقدام گردد.
وی باگلایه مندی از دستگاه هایی که بدون مطالعه نسبت به صدور پروانه ساخت وساز در زمین های رانشی اقدام کرده اند ، افزود: مدیریت بحران نسبت به تحقیقات انجام نشده برای ساخت وساز اماکن دولتی اقدام و در جذب هزینه های ساخت وساز یک مجموعه همه موارد لحاظ گردد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه زندگی دراین روستا شرایط ویژه دارد تصریح کرد: اقدامات نخستین به سرعت انجام و وضعیت اسکان مردم تا پایان هفته مشخص گردد.
وی با اشاره به پیگیری های مردمی نسبت به واگذاری زمین برای ساخت وساز دراین روستا اظهار داشت: دستگاههای اجرایی مرتبط برای اسکان و جایگزینی منازل رانشی مطالعات لازم وتحقیقات اساسی را انجام داده و نسبت به واگذاری زمین با تامین زیرساخت های لازم اقدام کنند.
آشناگر با اشاره به محور های مواصلاتی بخش کالپوش و نبود امکانات لازم ، گفت: تجهیزات لازم برای راهدارخانه کالپوش اختصاص داده شود.
استاندار سمنان با اشاره به درخواست های مردم بخش کالپوش افزود: کالپوش باظرفیت های فراوان و تقویت صنعت و کشاورزی باید نقش بسزایی در اشتغال ورفع بیکاری داشته باشد ، مسئولان همراهی لازم را در این باره انجام دهند.
دیدارمردمی ، بازدید از سد و راهدارخانه کالپوش از برنامه های سفریک روزه استاندارسمنان به شهرستان میامی می باشد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.