همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداها در بامداد پنجشنبه بیست و چهارم اسفند، به یکباره چهره شهرها و روستاهای استان سمنان تغییر و عکس‌ها و بنرهای بزرگ کاندیداها بر در و دیوار شهر خودنمایی کرد.

پوسترها در دیوارهای شهر، مکان های عمومی، پایه پل و بر تنه و شاخه‌های درختان خیابان‌ها نصب است و هر شهروندی نیز هنگام صبح برای خروج از منزل با تعداد بسیاری از کارت‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی مواجه می‌شود که شب گذشته به حیات خانه‌اش انداخته شده یا روی برف پاک کن خودرویش قرار گرفته است.

هنوز سوالات مردم استان سمنان در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی پاسخ داده نشد که وعده‌ها و شعارهای این افراد، علامت‌های تعجب بیشتری را در ذهن همگان ترسیم کرد.

رصد خبرنگاران ایرنا حاکیست، تبدیل وضعیت کارکنان دولت و اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی است که به وفور در اظهارنظرها و سخنرانی‌های نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان مشاهده می‌شود و شهروندان برایشان سوال پیش می‌آید، نماینده مجلس شورای اسلامی غیر از وظیفه قانونگذاری، مسولیت اجرایی نیز دارد یا خیر؟

از آنجایی که دخالت در انتخاب و انتصاب مدیران دستگاه‎‌ها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کم سابقه نیست، شاید به همین خاطر نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی وعده‌های اجرای طرح‌های عمرانی و غیره را می‌دهند.

برخی از پیام‌هایی که در کانال‌های تبلیغاتی تعدادی از نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان عنوان می‌شود نیز در نوع خود جالب است، به عنوان مثال، امروز فلانی قرار است پرده از برخی ناگفته‌ها بردارد، حال سوال اینجاست، شخصی که نماینده بوده، چرا ناگفته دارد و در این مدت چه می‌کرده است؟

هر کاندیدایی ممکن است فراخور منافع جناحی و فردی یا در راستای دستیابی به قدرت هر اقدامی انجام دهد تا شاید بتواند یکی از رقبای خود را از گردونه انتخابات خارج کند، اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان، تخریب دولت و نیز گاهی مجلس یکی از شیوه‌های کاربردی برای نامزدهای نمایندگی و هوادارانشان به جای ارائه برنامه است. تا جایی که سلفی گرفتن نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فدریکا موگرینی نیز یکی از نتایج سوء مدیریت در کشور یاد می‌شود.

از سوی دیگر، کاندیداهایی هم هستند که در میتینگ‌ها و یا در جمع خودمانی مشخص نیست هر یک به افراد فعال در ستادهای خود چه وعده‌هایی دادند، عکس‌هایی که از ستادها و اشخاصی که دور کاندیداها را گرفته‌اند، ذهن هر انسان پرسشگری را قلقلک می‌دهد که واقعا به دنبال چه هستند.

با وجود اینکه فضای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دست یک جریان است، تخریب رقبا و به کار بردن عباراتی نامناسب چون هندوانه در بسته، دیپلمات برجامی، هندوانه در باز اما گندیده توسط برخی نامزدها و هوادارانشان دیده می‌شود.

حتی کار به جایی رسیده که برخی طرفداران کاندیداها از هیچ نوع تبلیغ و تخریبی چه در عرصه حقیقی و چه در فضای مجازی دریغ نمی‌کنند و مسایل قومی و قبیله‌ای را برای کسب آرای بیشتر به کار می‌برند.

پاره کردن شب هنگام بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای رقیب و نیز آتش زدن بنر تبلیغاتی تنها کاندیدای بانوی یکی از حوزه‌های انتخابیه در استان سمنان از دیگر بداخلاقی های این روزهای این استان است.

پخش آهنگ‌ها از انقلابی گرفته تا پاپ به ویژه در شب هنگام از دیگر اقدامات نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جای ارائه برنامه‌ها است.

برگزاری کنسرت، دعوت از ورزشکاران معروف و نیز اشخاص مشهور سیاسی در گوشه‌های شهر برای معرفی و نیز تثبیت اصلح بودن نامزدها در امور تبلیغاتی آنان به کار گرفته شده است.

در استان سمنان، به هر گوشه‌ای که نگاه بیاندازی، با تصاویر مختلفی از کاندیداها مواجه شده که هرکدام شعارهای تبلیغاتی خاص خود را دارند و هر یک نیز در این تصاویر وعده‌های خاصی به مردم می‌دهند.

حال فارغ از اینکه این افراد تا چه اندازه می‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند، سوال اینجاست چرا باید در واپسین لحظه‌های فرصت تبلیغات دست به تخریب چهره رقبای خود بپردازند.

شاید نداشتن برنامه مدون مشکل اساسی برخی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره باشد، پاسخ سوالات بی‌شک در روز جمعه دوم اسفند مشخص می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.