سید حسن میرعماد روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار طرحی ملی است که اکنون با  ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود برای ذخیره گندم در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار آن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، همجواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران از اهداف و ضرورت‌های توجیه احداث این طرح ملی در استان سمنان است.

وی بیان کرد: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در حال ساخت است و طبق قرار داد، ۸۹.۲ درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت تامین می‌شود.

میرعماد تصریح کرد: بانک توسعه اسلامی ۱۸.۹۶ میلیون یورو و دولت ۱۹۰ میلیارد ریال برای ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی یادآور شد: این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند.

گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.