سیاوش امیرمکری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح احداث فرودگاه گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای توسعه ای متناسب با درآمدها و تقاضاهای موجود در فرودگاهها اجرا می شود.
وی اظهار داشت: همچنین چهار طرح فرودگاه گناباد، ولیعصر (عج) استان سمنان، سقز کردستان و بروجرد در دست اجراست و این طرحها ابتدا از محل درآمدهای منابع عمومی آغاز و بعد از مدتی به شرکت فروگاههای کشور واگذار شد که روند تکمیل آنها در جریان است.
وی گفت: طرح احداث فرودگاه گناباد بر اساس قرارداد باید تا دی ماه امسال تکمیل و به بهره برداری برسد که با یک سری مشوقها به پیمانکار سعی می شود در موعد مقرر این امر محقق شود.
امیرمکری افزود: سطوح پروازی، باند فرود هواپیما، تاکسی وی و برخی دیگر از بخشهای فرودگاه گناباد به اتمام رسیده و ساختمان پایانه آن تا دی ماه و ساختمانهای استقرار حفاظت شامل پلیس و سپاه فرودگاه تا شهریور ماه تکمیل می شود.
وی اظهار کرد: تجهیزات کمک ناوبری تا قبل از اتمام پایانه فرودگاه نصب و راه اندازی می شود و مسئولان شهری گناباد هم متعهد شده اند محور دسترسی فرودگاه را تا قبل از موعد مقرر احداث کنند.
وی گفت: پایانه جدید با توجه به ظرفیت پذیرش و طول باند فرودگاه طراحی شده لذا سوله پایانه قبلی برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
امیرمکری افزود: طرح فرودگاه گناباد از سطوح زیرساختی خوبی برخوردار است و راه اندازی آن با توجه به موقعیت این شهرستان نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و سهولت روند حمل و نقل مسافر دارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به افزایش سوانح حمل و نقل جاده ای توجه بیشتر مسئولان به احداث و تکمیل طرحهای فرودگاهی در کشور ضروری است.
محمد رضا رضایی افزود: طرحهای در حال اجرا در گناباد از قبیل احداث فرودگاه، راه آهن و چهار بانده شدن جاده ها بستر توسعه و رونق اقتصادی این منطقه را افزایش می دهد.
وی با تاکید بر اهتمام مسئولان ذیربط برای تسریع در تکمیل طرح فرودگاه گناباد اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون عمران آن توجه خاصی به این امر دارد.
فرماندار گناباد هم گفت: روند احداث فرودگاه این شهرستان از سال 1372 آغاز شده و تکمیل آن از مطالبات دیرینه مردم منطقه است.
حامد قربانی افزود: استاندار خراسان رضوی در سفر اخیر به گناباد بر اهتمام مسئولان استانی و کشوری برای سرعت بخشی در تکمیل فرودگاه این شهرستان و بهره برداری از آن تا بهمن ماه سالجاری تاکید کرد.
محمد باقر قاسم زاده مدیر کل فرودگاههای استان خراسان رضوی نیز گفت: طی هفت سال گذشته 200 میلیارد ریال برای تکمیل و ساخت این فرودگاه هزینه شده و تاکنون باند آن به اتمام رسیده و ساختمان پایانه آن نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد در حال اجرا و ساختمانهای جانبی یگان حفاظت نیز در حال تکمیل است.
در این مراسم جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور از روند احداث فرودگاه گناباد بازدید کردند.
استان خراسان رضوی دارای 2 فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و سبزوار است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.