اسماعیل عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر همیار طبیعت برای منابع طبیعی در گرمسار جذب شدند، ابراز داشت: هدف از به‌کارگیری این افراد احیا، توسعه، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی است.

وی بابیان اینکه کار آموزش این افراد از اول اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: قطعاً با توجه به گستردگی منابع طبیعی حفاظت از آن به‌تنهایی میسر نیست و این نیازمند مشارکت جوامع محلی و اقشار مختلف مردم است که بهترین راه به‌کارگیری آن استفاده از دانش آموزان خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی با حضور همیاران طبیعت در هفته درختکاری تدارک دیده‌شده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات موردنظر ویژه این ایام جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در کاشت نهال هم‌زمان با سراسر کشور خواهد بود.

عرب معصومی بابیان اینکه بی‌توجهی به محیط‌زیست، تخریب منابع طبیعی و تغییر در اراضی کشاورزی مشکلاتی نظیر ریز گردها و پیش روی بیابان را به دنبال داشته است، در ادامه تصریح کرد: برای جبران این نواقص می‌بایست به ایجاد تعادل در طبیعت پرداخت که بهترین راهکار آن به‌کارگیری مشارکت مردمی در عرصه منابع طبیعی است.

وی بابیان اینکه استفاده از تشکل‌ها، دانش آموزان، پایگاه‌های بسیج در روستاها و شهرها برای هفته منابع طبیعی در دستور کار است، افزود: معتقدیم منابع طبیعی به همه آحاد مردم تعلق دارد لذا برای دست‌یابی به اهداف موردنظر قطعاً به همراهی همه گروه‌ها نیازمند هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.