عباسعلی کیانی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و خدادادی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است و همیاران طبیعت به صورت داوطلبانه، سازمان جنگل‌ها و مراتع را در این امر خطیر یاری می‌دهند.
وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عمومی جامعه، ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی برخی از اهداف مشارکت همیاران طبیعت است.
وی با بیان اینکه همیاران طبیعت در سه گروه دانش‌آموزی، مروج و محافظ قرار دارند گفت: تمام اقشار جامعه به خصوص مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیای منابع طبیعی دارند می‌توانند در گروه همیار طبیعت محافظ کمک کنند.
رییس اداره منابع طبیعی سبزوار افزود: با آغاز فراخوان طرح همیاران طبیعت طی یک ماه گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان این شهرستان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه منابع طبیعی از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
شهرستان سبزوار  ۸۰۰ هزار هکتار عرصه و منابع طبیعی دارد که برای ۷۵۰ هزار هکتار آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.