محمد علی کریمی عصر دوشنبه در پایان سفر یک روزه به منظور حضور در اختتامیه جشنواره دستاوردهای دانشجویان پیام نور در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس قرارداد با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان پیام نور در هفت استان هدف کشور پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی و کسب مهارت لازم از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه مهارت آموزی در روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه مهارت افزایی دانشجویان و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام‌نور یکی از اولویت‌ها است، بیان کرد: این دانشگاه با انعقاد چندین تفاهم نامه با معاونت‌های علمی و فناوری و توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گام‌های مهمی برای تحقق این هدف برداشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور ادامه داد: اولویت دانشگاه پیام‌نور سرعت‌بخشی به سمت الحاق به دانشگاه نسل سوم با رویکرد مهارت‌افزایی، کارآفرینی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز است.

کریمی به ارتباط دانشگاه پیام نور با صنعت اشاره کرد و افزود: این ارتباط نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده اما با ایده‌آل فاصله دارد.

وی ابراز داشت: صنعت کشور نیاز به دانشگاهیان را به طور کامل حس کرده و بیش از گذشته به سمت دانشگاه‌ها تمایل دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور یادآور شد: در صنعت با ۲ رویکرد صنایع تک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و به کارگیری خلاقیت و نوآوری مواجه هستیم که به نوعی خلاقیت‌ها سبب افزایش کمیت و کیفیت در بخش دیگر می‌شود.

وی افزود: خلاقیت و نوآوری در پژوهش‌های کاربردی از طریق قراردادهای دانشگاه پیام نور با صنعت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور اظهارداشت: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون توسط دانشگاه‌های پیام‌نور کشور با صنعت قرارداد بسته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.