به گزارش ایرنا، مصطفی باغدارنیا روز یکشنبه در چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور در اراک، افزود: ظرفیت های دانشجویی زیادی وجود دارد که با شناسایی و معرفی آن ها می توان تحرک مطلوب در تقویت ارتباط دانشگاه و تولید را ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: در جشنواره های علمی این دانشگاه تلاش می شود ضمن دایر شدن کارگاه مطلوب علمی، مهارت ارتباط موثر، خلاقیت پروری و حل مسئله به صورت کاربردی ممارست و تقویت شود.
معاون مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور کشور گفت: برگزاری جشنواره حرکت گامی مهم در نمایه سازی انجمن های علمی است و محیطی سالم برای رقابت هدفمند و ایجاد تبادل علمی و تجربی بین دانشجویان فراهم می کند.
باغدارنیا افزود: 600 هزار دانشجو، چهار هزار عضو هیات علمی، 20 هزار کارمند و 2 هزار و 400 انجمن علمی از سرمایه های علمی و انسانی دانشگاه پیام نور کشور است و این مرکز آموزش عالی می کوشد سهم علمی خود را در مناسبات و برنامه های کشور ادا کند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور فرصتی را برای شرکت کنندگان این جشنواره فراهم کرده است تا با بازدید از مراکز صنعتی، ایده های خود را برای ظهور اجرایی کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه پیام نور سرمایه ای ارزشمند در حوزه آموزش عالی کشور است که باید روز به روز نقش آفرینی بیشتری در حوزه تبدیل ایده به عمل و پژوهش های کاربری تعریف کند.
علی اکبر کریمی افزود: از چالش های آموزش عالی کشور تناسب نداشتن رشته های تحصیلی با نیاز روز است و انتظار است دانشگاه پیام نور در نظام آموزشی خود اصلاحات لازم را انجام دهد.
وی اظهار کرد: خلاقیت مداری و برجسته سازی ایده ها برای کارآفرینی و اشتغال باید محور نظام آموزش عالی باشد تا دانش آموختگان بعد از تحصیل توان ایجاد شغل برای خود و دیگران را فراهم کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: برپایی جشنواره های علمی، فرصتی برای تشویق دانشجویان و ایجاد ارتباط نزدیک مراکز علمی و بهره گیری از تجربیات را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: توسعه مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و انجمن های علمی با رویکرد تبدیل ایده به تجارت های تولیدی و صنعتی، می تواند بخشی از نیاز کشور را رفع کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با تجاری شدن ایده ها زمینه درآمد دانشگاه مهیا می شود و خودکفایی مراکزعلمی محقق خواهد شد.
کریمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ساماندهی آموزش عالی کشور اجتناب ناپذیر است و باید این تغییرات به گونه ای انجام شود که نقاط قوت مراکز دانشگاهی تقویت و نقاط ضعف جبران شود.
در حاشیه این آیین نمایشگاه جشنواره حرکت با شرکت 23 استان گشایش یافت.
بخش نمایشگاهی این جشنواره با 23 غرفه نشریات دانشجویی، کتاب و اختراعات برای بازدیدکنندگان دایر است.
جشنواره حرکت هر چهار سال یک بار در مراکز علمی پیام نور برگزار می شود که در دوره گذشته دانشگاه پیام نور گیلان میزبان این جشنواره بود.
15 هزار دانشجو در 13 مرکز دانشگاهی پیام نور استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.