به گزارش ایرنا، عبدالنبی یوسفی روز چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان کنگان، در روستای پرک این شهرستان افزود: برای ما شیعه و سنی فرقی نمی کند و در همه حوزه ها از جمله اشتغال به اهل سنت نیز نگاه ویژه ای شده و در این زمینه هیچ تبعیضی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: نگاه نظام دینی و کارگزاران کشور از جمله دولت تحکیم همدلی شیعه و سنی و دیگر فرق و مذاهب است و در دولت تدبیر و امید این نگاه ملموس تر است.
فرماندار کنگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجرای جاده ورودی روستای پرک در دستور کار قرار گرفته و مشکلات این روستا در حوزه ثبتی به سرانجام رسیدهاست.
وی به مشکل بندرنشینان در حوزه ته لنجی اشاره کرد و ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته و نگاه مثبت استاندار و همراهی دیگر دستگاه های مسئول بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شده است.
یوسفی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم این منطقه را یک نعمت بزرگ و موهبت الهی دانست و از مردم خواست با فرماندار جدید همراهی و همکاری داشته باشند.
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی های اخیر در حمایت از رهبر فرزانه انقلاب و نظام دینی میثاق مجدد و بیعتی دیگر با آرمانهای امام راحل و شهیدان والامقام بود.
سکینه الماسی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال شهرستان کنگان اشاره کرد و افزود: با رایزنی های متعدد با مقام عالی وزارت نفت و مجموعه صنعت دوره آموزش توانمند سازی 300 نیروی بومی جنوب استان بوشهر آغاز شده که بکارگیری آنها می تواند به کاهش آمار بیکاران کمک کند.
وی به بسته 600 میلیاردی ریالی وزارت نفت برای توسعه جنوب استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این اعتبار در حوزه های مختلف از جمله آموزش پیش بینی شد که با تخصیص این اعتبار شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.
الماسی اضافه کرد: پنج طرح روستایی از محل اعتبارات نفت در این روستای ساحلی اجرا خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: تعرفه بالای آب و برق مردم را نگران کرده است.
شیخ محمد جمالی به موضوع مشکلات مردم در حوزه اسکله کنگان اشاره و بیان کرد: با گذشت ماه ها از حادثه آتش سوزی مهیب در اسکله کنگان هنوز چاره ای اساسی برای بالا بردن ضریب امنیت این اسکله در حوادث اندیشیده نشده است.
وی ضمن تاکید بر کمک به احداث یک باب مسجد اهل سنت (احداث یک باب دیگر)، اشتغال را از دیگر خواسته های بحق مردم دانست و بر ضرورت حل معضل بیکاری در این شهرستان صنعتی تاکید کرد.
جمالی، ضمن تشکر از تلاش های نماینده مردم و فرماندار کنگان، به ناآرامی های اخیر در کشور اشاره و با محکوم کردن اقدامات آشوبگران در اهانت به مقدسات و تخریب اموال عمومی و مال و جان مردم گفت: گرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما پیگیری حل مشکلات و تحقق مطالبات باید فقط در چارچوب قانون باشد و نباید با برخی کارها آب در آسیاب دشمن بریزیم.
بندر پرک از روستاهای ساحلی و قومی و مذهبی در 40 کیلومتری کنگان و 250 کیلومتری بوشهر مرکز استان قرار دارد.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.