معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با انتقاد از بی توجهی به نوآوری و خلاقیت گفت: درآمدهای نفتی فرهنگ کارآفرینی را نابود کرد و کسی دنبال نوآوری برای درآمدزایی نرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در جریان سفر یک‌روزه خود به یزد در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان که در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت‌های استان یزد در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان بی‌نظیر است و این استان ی را در زمره استان‌های توسعه یافته با مزیت رقابتی نیروی انسانی می دانیم.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیاز به همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها در یک اکوسیستم فناوری و نوآوری داریم ادامه داد: لازم است با تغییر در نوع نگاه به این حوزه به ویژه تقویت آموزش ها و پژوهش ها شاهد تغییرات اساسی و شکوفایی باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم بودجه کشور به آموزش و پژوهش اختصاص دارد ادامه داد: پرورش و آموزش پزشکی هم در این بودجه سهم دارند اما نتوانستیم آنگونه که باید در حوزه آموزش و پژوهش رشد و رویش داشته باشیم.

وی با تاکید بر تغییر نوع نگاه به فناوری و نوآوری اضافه کرد: متاسفانه به توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان بر اساس ظرفیت ها و اکوسیسیتم محیط و جغرافیا بی توجه بودیم و تا توانسته‌ایم کارخانه‌های مختلف به نام صنعت ایجاد کرده‌ایم.

ستاری افزود: باید در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد به لحاظ زیست بوم و ظرفیت‌هایی که در آنها وجود دارد زیرساخت ‌های گردشگری و شرکت‌ های دانش بنیان را رشد می دادیم و به استارت آپ ها توجه کنیم.

وی با اعلام آمادگی این معاونت برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کارخانه نوآوری در استان یزد خبر داد و گفت: دولت در این زمینه نقش حمایتی خود را ایفا می کند اما شتاب دهنده ‌های بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه ‌گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه شتاب دهنده ها می توانند کارخانه نوآوری را به زایشگاهی برای شرکت ‌های دانش بنیان تبدیل کنند اظهار داشت: استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه آینده را تضمین می‌کند و اگر سیستم‌های سنتی خود را همراه با تکنولوژی نکنند در آینده بازار خود را نیز از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان یزد از چند شرکت‌ دانش بنیان و فناورانه بازدید کرد و در شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان نیز شرکت خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.