انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران که به برکت زحمات امام‌ راحل و همراهان وی حاصل شد یک دستاورد مهم و برگ زرین بر افتخارات ایران در طول تاریخ است و باید حفظ شود.

به گفته کارشناسان حاضر در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان انقلاب اسلامی با رهنمودهای فرزانه مقام معظم رهبری و انرژی جوانان به پیروزی رسید و اکنون با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب لازم است نسل امروز بیش از پیش وارد میدان شوند و خود مروج ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند.

حاضران در میزگرد ایرنا سمنان گفتند: بین نسل جوان جامعه و انقلاب فاصله افتاده است که عمده دلیل آن نبود فضای قانونی برای بیان اعتراض‌ها، نبود فرصت تحلیل،  درگیری این نسل در تامین حداقل معیشت، شعارزدگی و سوءاستفاده از جوان از سوی برخی برای رسیدن به کرسی قدرت به طور مثال در صحنه انتخابات است.

کارسناسان میزگرد ایرنا، بر بازنگری در قوانین برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی و حذف قید شرایط سنی تاکید و ابراز داشتند: برای پست‌های مدیریتی توانایی، سوابق و تحصیلات جوانان مورد سنجش قرار گیرد، چرا که در برخی پست‌ها وقتی ۴۰ سال به عنوان شرط سنی اعلام می‌شود، در واقع جوان هیچ جایگاهی در پست مدیریتی ندارد که این عامل موجب دلسردی نسل امروز و گسست نسلی می‌شود.

حاضران میزگرد ایرنا خاطرنشان کردند: تقویت معنویت و عمل بدون قید و شرط مسوولان به گفته‌هایشان با پرهیز از شعارزدگی، تقویت روحیه عمل گرایی به جایی روحیه مصرف‌گرایی با کمک رسانه و آموزش و پرورش و ارتقای دانش سیاسی جوانان، لازمه تقویت پیوند نسل دیروز با نسل امروز است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، با توجه به اهمیت انتقال مبانی و ارزش های انقلاب به نسل امروز در گام دوم انقلاب، میزگردی با عنوان «واکاوی راهکارهای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل امروز» با حضور حجت الاسلام محمدجواد روشن‌بین مدرس حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهمیرزاد، باقر صفرزاده معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مصطفی مرادی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، سید محمد شاهچراغ جامعه‌شناس و کارشناس رسانه و ابوالفضل رضاکاظمی فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان برگزار کرد.

تداوم انقلاب یک وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت شهمیرزاد و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: تداوم انقلاب و حفظ خون شهدا یک وظیفه همگانی است و در این برهه از انقلاب اسلامی، حفظ انقلاب باید مورد توجه قرار بگیرد.
روشن بین اظهار داشت: نگهداری از انقلاب مهمتر از انقلاب کردن و انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است.
وی ادامه داد: نسل جوان اطلاعات و آشنایی کمی نسبت به انقلاب دارد و بازگو کردن چرایی، واقعیت و برکات انقلاب نقشی مهم در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان دارد.
وی بیان کرد: مقایسه پیش و پس از انقلاب اسلامی درست، منطقی و در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل امروز کمک کننده است.
روشن بین تاکید کرد: انقلاب اسلامی موجب تحولات ارزنده در مسایل مختلف مانند سیاسی، اقتصادی و امنیتی و اجتماعی در کشور شد و هرچه اطلاعات واقعی در دسترس جوانان بیشتر شود، قدرت درک و فهم بالا می‌رود.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: هجوم اطلاعات مختلف به سمت جوانان و گاهی اطلاعات سطحی فرصت تفکر را از جوانان می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در اختیار قراردادن اطلاعات صحیح به مخاطب منجر به یک رفتار اجتماعی درست و صحیح در مسیر انقلاب اسلامی می‌شود و باید مقوله اطلاع‌رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی انقلاب اسلامی را فقط در جنبه اقتصادی می‌نگرند و چون نا به‌سامانی وجود دارد، اعتقاد دارند انقلاب به مقصود نرسیده است، اما اگر اصل انقلاب در جامعه تبیین شود، جوانان بیش از پیش دلبسته و وابسته انقلاب خواهند شد.
روشن بین تاکید کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی و انقلاب دینی بود و آگاهی بخشی درباره انقلاب موجب، تقویت دلبستگی به انقلاب می‌شود.


تقویت اعتماد اجتماعی اهرم انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل امروز


معاون اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: فاصله اجتماعی و اعتماد اجتماعی دو مقوله مهم در کاهش فاصله بین نسل انقلابی و نسل امروز است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

صفرزاده بیان کرد: جوانان در سطوح مختلف علمی و تخصصی باید ارزیابی و دسته‌بندی شوند و سپس متناسب با میزان و نوع علمشان سخن گفته شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری صرفا نشست پاسخگوی نیاز جامعه و راهکار انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان نیست.
وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت جوانان و دغدغه این قشر، در اتخاذ تصمیم و برنامه‌ریزی درست موثر است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید برشمرده می‌شود، اما با توجه به گرایش جوانان به فضای مجازی می‌توان از ظرفیت و فرصت برای انتقال ارزهای انقلاب اسلامی به نسل جوان بهره برد.
صفرزاده ابراز داشت: بازنگری در قانون به منظور حمایت از جوانان یک اقدام ضروری است، چرا که اکنون برخی قوانین مربوط به الزام سنی، مانع سپردن مدیریت‌ها به نسل جوان می‌شود.
معاون اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: جوانان کشور ظرفیت‌های زیادی دارند که هنوز شناسایی نشده و باید شناسایی شود.


فقدان انتقال قدرت به جوانان عاملی برای گسست نسلی
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و سیر تحول انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون جوان‌محوربودن بوده است.
مرادی افزود: جرقه و پیروزی انقلاب اسلامی با راهنمایی‌ها و رهبری امام خمینی(ره) و همت جوانان شکل گرفت و ۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی رخ داد که جوانان نابغه و انقلابی کشور مانند شهید باکری، شهید همت، شهید باقری، شهید دریادار همتی و شهید بروجردی، عنان جنگ را در دست داشتند و با جانفشانی پیروزی کشور را در جنگ ظالمانه رقم زدند و وجبی از خاک کشور را به دشمن ندادند که در تاریخ چندصدساله کشور بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: جوانان عامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند که سپس عاملان قدرت شدند و حضور مستمر در مناصب قدرت موجب ایجاد شکاف بین نسل جوان دیروز و امروز شد، چرا که باید فرصت فراهم شود جوان امروز با مشاوره جوان دیروز خود را نشان دهد.

مرادی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر موضوع جوانگرایی و تکیه به جوانان برای انجام کارها داشتند، اما تا کنون به دلایل مختلف به جوانان خوب پرداخته نشده و دچار گسست نسلی شده‌ایم.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: علت اصلی گسست نسلی این است که با زبان مفاهمه و اغنا با جوانان صحبت نکردیم.
وی ادامه داد: جوانان امروز انقلاب را درک نکردند و یکی از دلایل این موضوع گرفتار شعارزدگی شدن در مسیله انقلاب است.
وی اضافه کرد: حضور فعال جوانان امروز در دفاع از خاک وطن و حرم آل‌الله نشان می‌دهد جوانان امروز هم انقلابی و وطن‌دوست هستند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند.
مرادی تصریح کرد: مطالبه و انتظار از مجموعه حاکمیت این است که شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا جوانان وارد کار و سیاست شوند تا گردش نخبگان شکل بگیرد.
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جمعیت بین ۱۸ تا ۳۵ سال جمعیت جوان تلقی می‌شوند.

ضرورت حفظ ماهیت جوانانه انقلاب


جامع شناس و کارشناس رسانه در استان سمنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ آغاز پیروزمندانه فرایند انقلاب اسلامی بود.
شاهچراغ افزود: انقلاب به معنای تحول قدرت در یک جامعه خاص است و به عبارتی ساقط شدن یک حکومت و قدرت یافتن حکومت دیگر است، اما انقلاب اسلامی ایران صرفا جابه‌جایی قدرت نبود، انقلاب اسلامی آغاز تحولات ملت ایران علیه استکبار جهانی بود و بیان این برکات و چرایی انقلاب راهکار انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: انقلاب ادامه دارد و در ادامه مسیر همچون سیر انقلاب اسلامی حضور جوانان ضروری است.
وی تصریح کرد: انقلاب ماهیت جوانانه دارد و نمی‌توان از اجتماع پیر و سالخورده انتظار تحول داشت.
شاهچراغ خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب سیاسی و اجتماعی بود و محدود به مرز جغرافیایی نبود و به طور مثال نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس آغاز تحول در منطقه و جهان اسلام است.
جامع شناس و کارشناس رسانه در سمنان ادامه داد: حرکت انقلابی سال‌ها پیش آغاز شد و ادامه دارد و اکنون در ادامه مسیر در گام دوم انقلاب باید جوانان پایه‌گذار باشند اما سوالاتی مطرح است که آیا شرایط آماده و پذیرای جوانان است؟  آیا سبک زندگی، تربیتی و نظام آموزشی و رسانه به گونه‌ای عمل می‌کند جوانان در مسیر باشند؟  آیا دچار شعارزدگی نشده‌ایم؟  آیا به سمتی می‌رویم که بار انقلاب را به دوش جوانان بگذاریم؟
شاهچراغ افزود: تاریخ نشان داده اتفاق‌های بزرگ را محدود به شعار می‌کنیم و این آسیب آفرین است.
جامع شناس و کارشناس رسانه در سمنان یادآور شد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی نمونه، اسوه و شاخص‌ برای جوان هستند، اما در همین موضوع هم دچار شعارزدگی شده ایم.
وی گفت: جوان و انقلاب ۲ واژه جدانشدنی از یکدیگر هستند و انقلاب‌اسلامی به معنای دگرگونی و ادامه است و برای تداوم و به ثمررساندن میوه انقلاب باید نسل جوان را اغنا کرد.


سهم جوانان از مسوولیت‌های کشور باید افزایش یابد
فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد در استان سمنان اظهار داشت: از نسل امروز ایراد می‌گیریم، اما ایراد از آنجایی است که جوانان دیروز انقلاب کردند و جامعه را از مسایل انقلابی پر کردند و فکر کردند کار تمام شده، در صورتی که باید مطالبه‌گری و پیگیری برای به ثمر نشستن انقلاب را در دستور کار قرار می‌دادند.

رضاکاظمی تصریح کرد: انرژی و مدیریت ۲ عامل وابسته به یکدیگر برای دستیابی به نتیجه مطلوب است و انقلاب اسلامی با انرژی جوانان و مدیریت امام خمینی(ره) به بار نشست،  در ادامه راه نیز باید این رویه ادامه یابد.
فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد سمنان ادامه داد: اکنون در کشور از به‌کارگیری جوانان در حد شعار سخن گفته می‌شود،  جوانان امروز کشور در زمینه‌ انرژی هسته‌ای، پزشکی، مدافع حرم و در زمینه های مختلف خوش درخشیدند و باید در عرصه مدیریت و مسوولیت نیز از جوانان استفاده و به علمکردشان اعتماد شود.
وی اضافه کرد: اکنون از ایده‌های جوانان در موارد خاص استفاده می‌شود و باید در جامعه اعتمادسازی شود.
رضاکاظمی تصریح کرد: برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به جوانان امروز باید با زبان شفاف و قابل فهم با جوانان سخن گفت و علت انقلاب را توضیح داد.
وی بیان کرد: شکست نسلی با گفتمان منطقی و علمی قابل رفع است و باید این مقوله مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: باید به جوانان امروز توضیح داده شود چرا انقلاب شد،  چرا باید انقلاب می‌شد،  اگر انقلاب نمی‌شد امروز با چه خطراتی دست به گریبان بودیم،  پاسخ به این سووالات انس بین نسل امروز و نسل دیروز را تقویت می‌کند.
فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد سمنان با بیان اینکه سهم جوانان در اتفاقات امروز جامعه باید تقویت شود،  اضافه کرد: اکنون در کشور فضای مناسب و کارآمد برای بیان نقطه‌نظرها وجود ندارد و اتفاقات آبان ماه گواه این گفته است.
وی ابراز داشت: دولت باید فضایی برای بیان نقطه‌نظرها ایجاد کند تا نقطه نظرها آزادانه بیان شود و افراد معاند در جمع جوانان به بهانه اعتراض سوء استفاده نکنند.
رضاکاظمی یادآور شد: فضایی مانند میزگرد ایرنا، فرصتی را برای بیان نظرات و خواسته‌های جوانان فراهم می‌کند که در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان موثر است و باید چنین نشست‌هایی تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: چرا افرادی که در جوانی انقلاب کردند، اکنون به جوانان اعتماد ندارند.
فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد سمنان ادامه داد: دولت باید از ظرفیت جوانان در مدیریت استفادت کند.

گام دوم انقلاب به‌دور از شعارزدگی اجرا شود
امام جمعه موقت شهمیرزاد و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شعارزدگی در سخنان مسوولان دیده می‌شود که این عامل موجب فاصله نسل امروز از نسل انقلاب می‌شود.
روشن بین ادامه داد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در زمان انتخابات برای جذب رای از جوانان تعریف و تمجید می‌کنند ولی بعد از روی‌کارآمدن در میدان عمل و عرصه مدیریتی جای جوانان خالی است.
وی اظهارداشت: اگر امروز برخی جوانان در پست‌های مدیریتی دیده می‌شوند، خودشان با پشتکار و تلاش خود را بالا کشانده و براساس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ساماندهی شده به پست‌ مدیریتی نرسیده‌اند.
روشن بین تاکید کرد: ورود جوانان به عرصه‌مدیریتی باید به صورت مطالبه از دولت مطرح شود.
وی اضافه کرد: باید در جامعه اعتمادسازی شکل بگیرد تا کارهای مدیریتی به جوانان سپرده شود و یک فرد مجرب دنیادیده به مدیر جوان مشاوره دهد.
وی تصریح کرد: به‌کار گماردن افراد مسن در پست‌های مدیریتی در بازدهی کار اثر می‌گذارد، چرا که افراد سن بالا حوصله و انرژی یک جوان برای عمل را ندارند و ضرورت دارد وزارتخانه‌ها به افراد جوان، پرانرژی و کارآمد سپرده شود و افراد مجرب به آنان مشاوره دهند.
روشن‌بین خاطرنشان کرد: شعارزدگی آفت انقلاب است و در گام دوم انقلاب که بحث تداوم انقلاب مطرح است برای بهره‌گیری از انقلاب باید شعارزدگی کنار گذاشته شود.
وی اضافه کرد: جوان‌گرایی باید معنای واقعی خود را در جامعه پیدا کند تا از شعارزدگی فاصله بگیریم، به طور مثال در ثبت‌نام داوطلبان مجلس‌شورای اسلامی میزان تحصیلات و تجربه‌کاری ملاک باشد، چرا که سن بالای نمایندگان از کارایی آنان می‌کاهد.
امام جمعه موقت شهمیرزاد با بیان اینکه معنویت در جامعه به دلایل مختلف به رکود کشیده شده است، یادآور شد: ترویج معنویت در جامعه در کنار عملکرد مخالف آن موجب فاصله گرفتن جوانان از انقلاب اسلامی شده و اگر معنویت در جامعه بدون شعارزدگی مدنظر قرار بگیرد، فاصله نسلی کم می‌شود.
امام جمعه موقت شهمیرزاد و مدرس حوزه  ادامه داد: در گام دوم انقلاب جامعه نیاز به انقلاب درون دارد تا روحیه انقلابی در جامعه حفظ شود.
 

تقویت سرمایه اجتماعی لازمه تقویت پیوند نسل‌ها

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: قشر جوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شوند و برای حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی باید نگاه و سیاستگذاری در این زمینه تقویت شود.
وی اضافه کرد: اکنون سرمایه اجتماعی در کشور وضعیت مطلوب ندارد و باید بیش از پیش این مقوله مورد توجه قرار بگیرد.
مرادی با تاکید بر سخن گفتن با جوانان با زبان اغنایی بیان کرد: فضای مجازی به عنوان یک منبع مخلوطی از اطلاعات درست و غلط را به ذهن جوانان وارد می‌کند و ضرورت دارد در جامعه با روشنگری و آگاهی بخشی از حک‌شدن اطلاعات غلط فضای مجازی در ذهن جوانان جلوگیری شود.
مرادی تصریح کرد: دشمن از ظرفیت مجازی برای ارایه و انتقال آمار غلط و سیاه‌نمایی ذهن جوانان استفاده می‌کند و باید هوشیار بود و هوشمندانه عمل کرد.
وی اضافه کرد: از برند جوانان در کشور بیشتر بهره‌برداری سیاسی شده و به صورت واقعی و کاربردی در لایه اجتماعی و مدیریتی کمتر استفاده شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از جوانان به عنوان مشاور رویکردی اشتباه است و باید از جوانان به واسطه انرژی که دارند در مدیریت استفاده شود و افراد مجرب و پا به سن گذاشته به مدیران جوان مشاوره ارایه دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با تاکید بر ایجاد فضای جدید و گفتمان جدید، خاطرنشان کرد: اکنون تازه‌سازی فضای مدیریت ضرورت دارد و به صورت باید و شاید شکل نمی‌گیرد.

جوانان عملگرا پرورش نیافتند
جامع‌شناس  و کارشناس رسانه در استان سمنان گفت: جوان نیروی لازم برای جهش کشور در مسیر توسعه را دارد و براساس آمار در آینده کشور دچار افزایش جمعیت سالمندی می‌شود و اکنون نیروی جوان یک ظرفیت، سرمایه و فرصت تلقی می‌شود که در دوران پایانی است و باید مورد استفاده و توجه قرار بگیرد تا از دست نرود.
شاهچراغ اظهار داشت: فرآیند نظام تربیتی شامل مدرسه، خانواده و رسانه در سال‌های اخیر به گونه‌ای عمل کرده که جوانان به صورت علم محور و بدون عمل تربیت شدند و این عامل مهم گسست نسل دیروز با نسل امروز است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش تاکید بر اقدام و عمل دارند، اما جوانان اقدام‌کننده تربیت نشدند و به طوری که برخی افراد قابلیت ورود به عرصه اقتصادی و کارآفرینی ندارند.
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک حرکت جمعی جوانانه است و بروزی از وجه سیاسی دارد، اما جوانان امروز دانش سیاسی کمی دارند و اغلب گرایش سیاسی خود را برحسب تربیت ارثی یا تبلیغ رسانه‌ای انتخاب می‌کنند و یا اصلا گرایش سیاسی ندارند و این به نفع کشور نیست.
جامع‌شناس  و کارشناس رسانه در سمنان تاکید کرد: مدرسه، دانشگاه، تشکل‌های اجتماعی و سیاسی با آگاهی بخشی به جامعه هدف نقشی مهم در ارتقای دانش سیاسی دارند.
وی اضافه کرد: رویدادهای اخیر کشور نشان می‌دهد مسیر اظهارنظر برای جوانان فراهم نیست و جمعیت جوان امروز کشور تحصیل کرده و آگاه است و اگر شرایط اظهار نظر برای این قشر از جامعه فراهم نشود، برای تاثیرگذاری از مسیر نظم و قانون خارج می‌شوند و در این مسیر خسارت زیادی به بار می‌آورند.
شاهچراغ بیان کرد: قانون در زمینه مدیریت دستگاه اجرایی به‌گونه‌ای است که مدیریت جوان معنا ندارد و با وجود تاکید بر بازنشستگی بازنشسته‌ها در مجلس‌شورای اسلامی، اکنون این قانون اجرا نمی‌شود.
جامعه شناس  و کارشناس رسانه در سمنان خاطرنشان کرد: انقلاب نمایی به جای انقلابی گری آفت امروز جامعه است، به عبارتی برخی افراد بدون عمل به فرموده‌های مقام معظم رهبری فقط گفته‌های رهبری را تکرار می‌کنند و در عمل خالی از آن هستند که موجب بدبینی و گسست نسلی می‌شود.

شاهچراغ ادامه داد: نظام تربیتی مانند آموزش و پرورش فرزندان را مستقل تربیت‌ نمی‌کند و جوانان مصرف‌گرا تربیت شدند،  در وجود جوان ۲۰ ساله خودباوری و خوداتکایی وجود ندارد و این موضوع ضعفی برای کشور است.


اصلاح ساختار ارزشی جامعه برای کمک به کاهش گسست نسلی

فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد در سمنان گفت: نسل دیروز چهل سال تلاش کردند و اکنون پس از ۴۰ سال دیگر نمی‌توان از این افراد توقع نوآوری در کار داشت.
رضاکاظمی اظهار داشت: مسوولان اگر جرات مواجه با واقعیت داشته‌باشند و بدانند اشتباه کردند جوانان را می‌پذیرند.
وی ادامه داد: زمانی که افراد در پوشش و لباس مزین به یک دستگاه‌ اجرایی خلاف می‌کنند،  خطا به پای کل مجموعه نوشته می‌شود و موجب کم‌رنگ شدن معنویت در جامعه می‌شود.
رضاکاظمی تصریح کرد: از انقلاب به عنوان انقلاب مستضعفان یاد می‌شود، اما پولدار هروز پولدارتر و تهی دست هر روز تهیدست‌تر می شود، این موارد معنویت در جامعه را زیر سوال می‌برد.
وی بیان کرد: نظام بانکداری کشور نشان می‌دهد ساختار سرمایه‌داری در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جوانان از لحاظ نیازهای اولیه مانند خوراک و پوشاک تامین باشند یعنی در یک کلام زمانی که معیشت تامین باشد، ذهن او تحلیل‌گر می‌شود و درباره مخلوط اطلاعات درست و غلط فضای مجازی فکر می‌کند، در غیر این صورت اطلاعات غلط را می پذیرد.  
فعال اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد  در سمنان اضافه کرد: در جامعه ای که پولداربودن و داشتن اوضاع اقتصادی بهتر ارزش محسوب می شود و نه صفاتی مانند بااخلاق بودن،  نشان می‌دهد ساختار ارزشی جامعه تغییر کرده است و نمی توان ملاک را ارزش های گذشته دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.