حجت الاسلام «محسن مفید» روز چهارشنبه در نشست توجیهی کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه مردم متوجه هستند که کسانی که این هزینه‌های بی‌حساب و کتاب می‌کنند وکیل ملت نخواهند شد بلکه وکیل کسانی خواهند شد که برایشان هزینه کرده‌اند.

او همچنین خواستار رعایت خطوط قرمز اخلاقی از سوی کاندیداها شد و گفت: توقع داریم که از خشونت، اتهام و شایعه پراکنی اجتناب داشته باشید. 

وی تاکید کرد که می شود رقابت داشت و خدشه به اخلاقیات و خطوط قرمز وارد نکرد. 

کاندیداها نسبت خود را با انقلاب بشناسند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید فهم درستی از انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: دیدگاه ما این است که انقلاب برای برچیده شدن نظام سلطه و کوتاه شدن دست آنها از سر بشریت شکل گرفت.

حجت الاسلام مفید افزود: انقلاب ۵۷ نقطه عطفی برای گام برداشتن در راستای آرمان‌های بلندتر بود، انقلاب همچنان زنده است چون آرمان‌های آن صد درصد تحقق پیدا نکرده است.

او با بیان اینکه توقع داریم کاندیداهای مجلس با این نگاه وارد مجلس شوند و در انتخابات ورود کنند، افزود: کاندیداها باید نسبت خود با انقلاب را بشناسند و توفیقات حاصل از مبانی انقلاب را نیز بشناسند.

وی همچنین خطاب به کاندیداها گفت: نسبت سنجی خود با مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشید و هرچه به این مبانی نزدیک باشید می‌توانید ولایت مدار و حافظ قانون اساسی باشید. 

رقابت کاندیداها به سمت رقابت برنامه ها باشد

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه در ادامه گفت: از داوطلبان توقع می رود که حداقل نگاهی به قانون اساسی داشته باشند و اگر آشنا نباشند نمی‌توانند شان و وظایف نمایندگی را ادا کنند.

حجت الاسلام مفید با تاکید بر اینکه کاندیداها فضای رقابت را به سمت رقابت برنامه ها ببرند، خواستار پرهیز از رقابت های قومی، قبیله ای، مذهبی و شخصی شد و تاکید کرد که کاندیداها باید مشکلات را شناخته و صاحب برنامه باشند. 

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید خطوط قرمز را بشناسند و به حریم آن نزدیک هم نشوند، گفت: اولین خط قرمز، شخصیت و باورهای اسلامی ماست.

وی همچنین از کاندیداها خواست شان خود را در این رقابت ها بخاطر رسیدن به کرسی موقتی خدشه دار نکنند.

او دومین خط قرمز را مبانی انقلاب دانست و گفت: بنا را بر این داریم هر زمان متوجه این مطلب شدیم که حدود انقلاب و نظام رعایت نشد به هیچ وجه حق داوطلبی او را رعایت نکنیم و برای رد صلاحیت او اقدام می کنیم توقع است که حریم انقلاب و نظام رعایت شود. 

وی تصریح کرد که در عمل ثابت کردیم نگاه به جناح های سیاسی نداریم حتی جریان های ارزشی نیز از ما توقع و گلایه دارند و ملاحظه نکردیم چون پاکدستی برای ما مهم بوده و سلامت اخلاقی مهم است.

کاندیداها با کسانی که با نظام زاویه دارند، فاصله بگیرند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه داشتن نگاه سیاسی طبیعی است، گفت: انتخابات مجلس یک کنش سیاسی است اما به این به معنای آن نیست که هر چه آمد بر زبان جاری کنیم. 
حجت الاسلام مفید از کاندیداها خواست با کسانی که با اصل نظام زاویه دارند فاصله بگیرید و با کسانی در درون جناح های سیاسی و فرصت طلبان حزبی نیز فاصله بگیرید.

وی همچنین خواستار فاصله گرفتن کاندیداها از صاحبان زر و زور و قدرت شد و تاکید کرد که فقط وام دار انقلاب و نظام هستیم. 

وی خطاب به کاندیداها گفت: با رای مردم به مجلس می روید و قدردان رای مردم باشید چرا که وام داری به صاحبان زر و زور نمی گذارند حق مردم را ادا کنید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
شورای نگهبان از مجموع ۳۶۷ داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمانشاه، تاکنون صلاحیت ۱۵۰ نفر را تایید کرده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.