مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دامغان در حاشیه افتتاح این مجتمع به خبرنگار ایرنا گفت : این مجتمع آبرسانی بزرگترین طرح آبرسانی روستایی شهرستان  است که با صرف اعتبار ۱۶۴ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی و  استانی به بهره‌برداری رسید. 

بهروز زارع وامرزانی ادامه داد: با افتتاح این مجتمع در بخش مرکزی دامغان، ۲ هزار و ۶۸۱ خانوار شامل ۷ هزار و ۶۵۳ نفر جمعیت روستایی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند. 

وی اظهار داشت: ساخت این طرح بزرگ  سال ۱۳۸۵ آغاز شد و اکنون بعد از گذشت ۱۴ سال به بهره‌برداری رسید. 

زارع وامرزانی خاطر نشان کرد: در این مجتمع ۱۲ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است و درکنار آن ۹ باب مخزن ذخیره آب زیرزمینی به حجم چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۲ باب مخزن ذخیره آب هوایی به حجم ۱۵۰ مترمکعب ایجاد شده است. 

وی افزود: خطوط انتقال با لوله پلی اتیلن به طول ۸۵ کیلومتر،  خط انتقال برق،  جاده دسترسی و ایجاد اتاقک تابلو و کلرزنی نیز در راستای تکمیل و تجهیز این مجتمع ساخته شده است.

زارع وامرزانی از احداث ۸۵  حوضچه شیرآلات در این مجتمع خبر داد و گفت: اصلاح 28 کیلومتر شبکه توزیع آب ، استاندارد سازی انشعاب ها، حصارکشی اطراف تاسیسات، تهیه و نصب ۹ کنتور هوشمند و نصب سیستم های حفاظتی و تله متری از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: با افتتاح این طرح، ضریب بهره‌مندی روستائیان دامغان از آب آشامیدنی به حدود ۹۰ درصد نزدیک شده است.

در ایام الله دهه فجر امسال، تعداد ۱۶ طرح آب روستایی شهرستان دامغان با صرف ۱۸۹ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.