منوچهر فخری روز سه شنبه در نشست راهبری تصادفات استان سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره ۲ استانداری، ابراز داشت: عامل اصلی تصادفات ‌ در جاده‌های استان  خواب آلودگی و واژگونی است و افزایش مراکز خدمات رفاهی و آهنگین کردن جاده با ایجاد تنوع در مسیر و تلنگر به رانندگان برای هوشیاری آنان موجب کاهش تصادف  جاده‌ای می‌شود.

وی اضافه کرد: نقاط حادثه خیز و اولویت دار جاده‌های استان سمنان شناسایی شده و ضرورت دارد به صورت ویژه برای کاهش تصادفات در این مناطق در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: توجه و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان، به طور خاص طرح‌های آزاد راه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر، عملیات اجرایی باند دوم سرخه به سمنان، محور فیروزکوه به سمنان و محور سمنان به معلمان به دلیل اهمیت بالا به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فخری تصریح کرد:  در مسیر ترانزیت به بندر عباس در شرق استان سمنان نیز، طرح محور عباس آباد به کاهک و محور شاهرود به آزاد شهر و دامغان، معلمان- جندق نیز از اقدامات خوب در حوزه توسعه راه های استان سمنان است که اجرای آن ها از سوی مدیران در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک در بودجه شهرداری های استان سمنان قرار گیرد و مراکز کنترل ترافیک موجود نیز تقویت شود.

فخری بیان کرد: ضعف زیرساخت های حمل و نقل و ترافیک، کیفیت خودروها و فقدان تغییر فرهنگ ترافیکی،  سه عامل تاثیرگذار در آمار تصادفات است.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۸ کیلومتر راه ارتباطی در استان سمنان وجود دارد که ۵۰ درصد محور مشهد به تهران نیز در حوزه استحفاظی استان سمنان است که این مهم می طلبد تا مدیران مرتبط در استان تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: توسعه، تقویت، بهبود و بازسازی و نگهداری مطلوب و مناسب راه های ارتباطی و جاده های استان، از عوامل مهم و اصلی توسعه یافتگی و هموارکننده مسیر پیشرفت استان است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.