مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان شامگاه دوشنبه در این آیین در فرهنگسرای کومش سمنان، به اهمیت کتابخوانی در افزایش سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت : کتابخوانی باعث ترویج گفتمان در جامعه خواهد شد و سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که نتیجه آن اعتماد جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت افزود: سرمایه اجتماعی در دنیا اهمیت زیادی پیدا کرده است که درک وجود آن نیاز به هوشمندی جامعه دارد. 

رییس انجمن اهل قلم استان سمنان در این مراسم گفت: بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه این دو سالانه از سراسر استان ارسال شد و این آثار پس از طبقه بندی موضوعات توسط هیات داوران در بخش های مختلف بررسی و اعلام نظر شد.  

منصور فرزامی راد ادامه داد : مکتوب کردن اندیشه ها  باعث ماندگاری فرهنگ خواهد شد و سندی معتبر برای آیندگان خواهد بود.  

حمید نظری از اعضای هیات داوران  درباره آثار ارسال شده به این دوسالانه بیان داشت :انتظار از پژوهشگران و نویسندگان در دیار قومس که ریشه های فرهنگی غنی با خود همراه دارد بیش از این است، مکتوب کردن اندیشه ها وقتی موثر است که دارای استدلال باشد و امید است در آینده آثار فاخری تولید شود.

در ادامه این مراسم با اعلام رای هیات دواران متشکل از منصور فرزامی راد، حمید نظری(حکمت)، محمد علیان، حسن شادپور و مهین ملک زاده، کتاب های برتر در بخش های مختلف معرفی شدند که بر این اساس در بخش داستانی، کتاب «آهوان» تالیف فریبرز یداللهی، در بخش علوم و فنون ادبی و کتاب «مجمع الصنایع فی علوم البدایع» تصحیح و تعلیق محمد خشکاب شایسته تقدیر شدند، در بخش فرهنگ و گردشگری کتاب «جاذبه های شاهوار» تالیف حسن شهنما و ترجمه مژده شهنما حائز رتبه دوم، در بخش مفاخر و معرفی چهر های ادبی هنری کتاب «ستاره ای پر فروغ بر کرانه خاک» شرح حال امامزاده محمد بسطام تالیف سید هادی میرآقایی حائز رتبه دوم، در بخش تاریخ، فرهنگ و گویش، کتاب های «فرهنگ نامه سرخه ای» تالیف علی اکبر فخرو، «گویش میغانی» تالیف فاطمه شاه حسینی و علی اصغر نادری و «ضرب المثل های سرکویری» تالیف سید حسین طباطبایی به ترتیب اول تا سوم شدند.  

همچنین در بخش ترجمه آزاد و بازنویسی، کتاب «بازیگر قرن بیستم» نوشته «ادت اسلان» با ترجمه سیما رجبی حائز رتبه دوم، کتاب «قصه های افسانه ای» تالیف «احمد زیاد محبک» با ترجمه فریده اعرابی رتبه سوم و کتاب «بازی درمانی مقدمانی» نوشته باربارا شر با ترجمه فاطمه رضایی و طیبه کنشبو شایسته تقدیر شدند.  

همچنین از دستگاه های مختلف مروج کتاب و کتابخوانی  از جمله آموزش پرورش استان ،اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شاهرود،سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و روستاهای دوستدار کتاب تجلیل شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.