منوچهر فخری، عصر یکشنبه در نشست شهرداران استان سمنان در سالن اجتماعات شهرداری دامغان، گفت: سرمایه گذاری، تعریف واحد و شاکله ای دارد که می‌تواند در زمینه شاخص‌های مهم و اصولی جذب سرمایه‌گذار از سوی شهرداری‌های استان پیگیری شود. 
وی بیان کرد: شهرداران برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری، ابتدا در چارچوب قانون، شاخص های مختلف طرح را بررسی کنند، خطرپذیر باشند و از اتهام ها بیم نداشته باشند.
فخری اظهار داشت: استفاده از اوراق تسویه که توسط دولت ارائه شده است باید در دستور کار شهرداران استان قرار گیرد. 
وی ادامه داد: شهرداری ها باید در زمینه اقدام‌های فرهنگی در شهر نسبت به دیگر نهادها، پیشقدم شوند و در تهیه اطلس فرهنگی شهر پیشتاز باشند.
فخری تصریح کرد: در حال حاضر که شهرداری ها در حال تهیه و تنظیم بودجه سال آینده هستند، باید ۱۵ درصد از اعتبار خود را به مسائل فرهنگی اختصاص دهند.
وی افزود: برای اینکه یک طرح بتواند خود را به صورت عام در جامعه نشان دهد، باید هر طرح عمرانی و سیاسی، دارای پیوست فرهنگی اجتماعی باشد.
به گفته فخری، براساس قانون، شهرداران نمی‌توانند از هیچ یک از نامزدهای انتخابات حمایت کنند که به همین دلیل و به استناد قانون، از شهرداران می‌خواهیم تا در مسایل تبلیغاتی انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود نکنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: برگزاری نشست‌های شهرداران می‌تواند به عنوان یک کارگاه آموزشی و علمی، گامی مهم در انتقال تجربیات برای سایر شهرها باشد.
چهارمین نشست سال ۹۸ شهرداری های استان سمنان در دامغان با محوریت بررسی اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی، تبیین و شفاف سازی اعتبارهای قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیان مسائل و مشکلات شهرداران و ارزیابی عملکرد ذیحسابان برگزار شد.
شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.