محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی با دانشجویان این استان اظهار داشت: بخش خصوصی باید خودش مسائل مربوط به تجارت را تدوین کند و  دستگاه های اجرایی هم در نوشتن سند کمک می کنند.

وی با بیان اینکه  اوج تجارت ما تنها در محدوده واردات است افزود: ادامه این روند، بطور قطع تولید در داخل را مختل خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه آداب ورود به تجارت در استان کم رنگ است، گفت: در موضوع صادرات باید کالاها و اجناس، استاندارد های لازم را داشته باشد زیراکه در این حوزه با سایر کشور ها در رقابت هستیم.

استاندار خراسان شمالی بر رشد همه جانبه و توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه ها باید از مشورت و نقطه نظرهای دیگران بهره مند شویم؛ نمی شود از توسعه حرف بزنیم اما همه شاخص ها را رعایت نکنیم.

شجاعی افزود: کارها زمانی درست پیش می رود که همه را در نظر بگیریم نمی شود کسی را حذف کنیم.

وی بر توان استفاده از نیروهای نخبه و کارشناسان استان تاکید کرد و افزود: هم اکنون پنج هزار نفر مهندس فنی و عمران عضو سازمان نظام مهندسی هستند ، این افراد با وجود اینکه هستند اما دیده نمی شوند.

وی بر استفاده از مشورت جوانان و دانشجویان برای حل مشکلات و معضلات جامعه نیز تاکید کرد و افزود: علیرغم اینکه این قشر خود مشکلات مختلف از جمله معیشتی دارند اما، باید تولید فکر کنند تا این مشکلات برطرف شود.

شجاعی اظهار داشت: هم اکنون تلاش می کنیم تا مشکلات صنفی دانشجویان را نیز برطرف کنیم اما از آنان انتظار داریم که به حل مشکلات جامعه توجه ویژه داشته باشند.

در این نشست دانشجویان بخشی از مشکلات صنفی و همچنین چالش هایی که در جامعه است،  مطرح کردند و همچنین خواستار نشست های مستمر و کاربردی در این خصوص شدند.

در ۱۴ دانشگاه استان خراسان شمالی ۲۶۹ تشکل، انجمن و کانون وجود دارد که از میان اینها  ۲۱ نفر به عنوان مجمع مشورتی استان انتخاب شده اند.

خراسان شمالی ۴۰ هزار دانشجو دارد که در ۴۰ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی، کاربردی، فنی و حرفه ای و موسسه ها تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.