به گزارش ایرنا، حمید یزدانیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: ۷۰ درصد فعالیت های آموزشی دانشجویان فنی و حرفه ای، در کارگاه ها و به صورت عملی انجام می شود بنابراین نیاز است تا سرانه این دانشجویان بیشتر باشد.

وی افزود: امسال هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصویب شده است که به احتمال قوی بخشی از این میزان اختصاص پیدا نمی کند.

یزدانیان با بیان اینکه این میزان اعتبار کفایت برنامه ها و نیازهای این دانشگاه را نمی کند گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود اما تنها هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در سطح دنیا، نیمی از دانشجویان در رشته های فنی و حرفه ای دانش آموخته می شوند و این نشان از اهمیت و جایگاه مهارت آموزی نیروی کار دارد اما در ایران، این رقم بسیار پایین است.

وی گفت: سیاست ها سبب شده تا اکنون به ازای هر ۶ نفر مهندس یک نفر تکنسین در جامعه ما وجود داشته باشد اما این رقم در وضعیت استاندارد و در کشورهای رشد یافته برعکس است و به ازای هر یک نفر مهندس، ۶ تکنسین دانش آموخته و تربیت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه های فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند اظهار داشت: بر اساس پژوهش های انجام شده، دانشجویان فنی و حرفه ای، به لحاظ روانی، سالم تر و شاداب تر هستند زیرا زمینه کار و درآمد و به دنبال آن، ازدواج برای این افراد مناسب تر است.

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در باره ریزش شمار دانشجویان فنی و حرفه ای گفت: در سطح کشور شاهد ریزش شمار دانشجویان هستیم اما میزان ریزش در دانشگاه های فنی حرفه ای به مراتب کمتر از سایر دانشگاه ها است.

دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور، حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجو دارد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.