مهدی زینتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارائه خدمات عیب یابی و سرویس خودروهای دستگاه های دولتی شهرستان یکی از برنامه‌های ویژه دهه فجر امسال است که از سوی کارگاه فناوری خودرو مرکز برادران انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: این طرح با هدف ارائه خدمات و آشنایی با آموزش های مهارتی و همچنین آشنایی کارآموزان با عیب یابی سیستمی و سرویس خودرو اجرا می شود.

زینتی تصریح کرد: دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار از سالمندان، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف شامل والیبال، فوتبال، دارت و تنیس روی میز، برگزاری دوره های پودمانی کوتاه مدت مهارتی، مسابقه کتابخوانی، برپایی جشن شاد و مفرح برای کارآموزان و کارکنان و برنامه کوهپیمایی، از شاخص ترین برنامه های دهه مبارک فجر امسال است. 

وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال شرایطی فراهم شده است تا عموم مردم و علاقه‌مندان با بازدید از مرکز فنی و حرفه ای و کارگاه‌ها بتوانند از نزدیک با خدمات مرکز آشنا شوند. 

زینتی، ارایه خدمات مشاوره ای در زمینه‌های مختلف را یکی از برنامه‌های دهه فجر دانست و افزود: ارائه مشاوره در زمینه تاسیسات ساختمان، آسانسور، برق ساختمانی و صنعتی و همچنین مشاوره در زمینه جوشکاری و بازرسی جوش نیز در این مرکز انجام می‌شود. 

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کارآموز در ۵۰ حرفه جدید مرکز آموزش فنی حرفه ای برادران دامغان آموزش های مهارتی دریافت کردند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران شهرستان دامغان، اشتغال را از مشکلات اصلی جامعه عنوان کرد و گفت: با تقویت مهارت های فنی و حرفه ای می‌توان اشتغال‌ پایدار و انگیزه در جوانان ایجاد کرد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان به همت ۲۴ کارمند فعال، ۱۲ مربی باتجربه و ۲۰ استادکار مهارتی در ۱۰ کارگاه آموزشی فعالیت می کند که در این کارگاه ها ۹۵ حرفه آموزشی اجرا می‌شود.

در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.