اکنون آیین محوری بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مردم و مسوولان در میدان امام خمینی(ره) بیرجند در حال برگزاری است.

همزمان با دهه فجر امسال یک‌هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

همچنین در این دهه عملیات اجرایی ۱۵۵ طرح در استان آغاز می‌شود که در مجموع یک هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها پیش بینی شده است.

تامین اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی، تسهیلات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

افتتاح ۵۸ درصد پروژه‌های دهه فجر در مناطق روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۵۸ درصد پروژه‌های دهه فجر امسال در روستاهای استان به بهره‌برداری می‌رسد، ارتقای شاخص‌ها در مناطق روستایی چشمگیرتر است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: مهمترین پیامد پروژه‌هایی که برای ایام دهه فجر پیش بینی شده، ارتقای شاخص‌های معیشتی، اشتغال و اقتصاد استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: دهه فجر، فرصت رونمایی از نتایج برنامه‌های اقتصادی استان است.

مشیرالحق عابدی اظهار داشت: ابتدای امسال بنا به دستور استاندار مبنی بر اجرایی شدن فرمایشات رهبری در حوزه اقتصادی، برنامه‌ای راهبردی با محورهای اولویت دار به دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی ابلاغ شد که نتایج برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت آن را در دهه فجر امسال شاهد خواهیم بود.

اجرای سه هزار و ۱۰۱ عنوان برنامه فرهنگی

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان سه هزار و ۱۰۱ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و مذهبی در دهه فجر ۹۸ اجرا می‌شود.

برگزاری ۷۵ نشست تبیینی، برپایی ۱۸۲ نمایشگاه عکس، نقاشی و پوستر، برگزاری ۲ هزار و ۵۰۰ مسابقه ورزشی، نورافشانی شب ۲۲ بهمن در ۱۱ نقطه و نواختن بانک الله اکبر در ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد، ۲۴۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا، برپایی ۲ هزار و ۸۰۰ جشن انقلاب در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی، ۱۲۰ مورد شب شعر و خاطره به خصوص با محوریت شهادت سردار سلیمانی، ۲۰ مورد کرسی آزاداندیشی و ۸۷ جشنواره فرهنگی، علمی و قرآنی از جمله برنامه‌های محوری دهه فجر در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ۲۸ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در حوزه‌های مختلف صدا و سیما و خبر شبکه خاوران تولید و پخش می‌شود که این برنامه‌ها در ساختارهای مختلف از جمله نمایش بلند رادیویی، مسابقه رادیویی و برنامه میزگردی است.

طرح لاله‌های روشن در ۴۴۵ آموزشگاه استان همزمان با سراسر کشور ۱۶ بهمن ماه در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۵۷ عنوان برنامه شاخص با مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان اجرا می‌شود.

محمدعلی واقعی اظهار داشت: آموزش و پرورش با تمام توان و استفاده حداکثری از ظرفیت آحاد جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان در راستای بزرگداشت دهه فجر برای تحقق شعار انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت تلاش می‌کند.

 اجرای برنامه‌ها با الهام‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها با الهام‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نقش الگویی و تربیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد.

همچنین همزمان با ایام دهه فجر امسال ۲۷۷ طرح کشاورزی با هزینه‌کرد ۶۴۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۷ هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‌شوند همچنین برای ۲۳۴ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۲ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

تولید و انتشار بیش از ۱۰۰ پوستر محتوایی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی است همچنین ۱۵ فتوکلیپ و بیش از ۵۰ عکس نوشته نیز با موضوعات مختلف تولید و منتشر می‌شود.

به گفته دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی، درک مناسب از فضای مجازی ناشی از درک انقلاب اسلامی است، در شرایط فعلی جامعه با بحران مدیریت و مسوولیت پذیری در فضای مجازی رو به رو بوده که بسیار جدی، اساسی و خطرناک است.

در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۷۷۹ عنوان برنامه در سه سطح استانی، شهرستانی و پایگاه‌های بسیج  در استان پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به گسترش انقلاب در فراتر از مرزهای ایران گفت: در بسیاری از کشورها هسته‌های مقاومت شکل گرفته و انسان‌های آزادیخواه به استقبال انقلاب شتافته‌اند لذا وظیفه و تکلیف داریم در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سهم خود نهایت تلاش را داشته باشیم که این ایام مبارک یادآوری و گرامی داشته شود.

 برگزاری ۱۳۰ گفتمان دینی

همزمان با دهه فجر امسال ۱۳۰ گفتمان دینی با هدف تبیین اهداف انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

همزمان با دهه فجر امسال ۵۰۰ برنامه ویژه بانوان و خانواده در استان برگزار می‌شود که شامل ۴۰ نشست، ۳۰ کارگاه آموزشی، ۵۰ دیدار، بازدید و نمایشگاه است.

امسال ۲۴۱ برنامه فرهنگی ورزشی همزمان با گرامیداشت دهه فجر توسط اداره‌های ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد در استان برگزار خواهد شد.

همچنین پنج پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی و چمن مصنوعی در دیهشک طبس با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان، سالن چند منظوره نوغاب پسکوه قاینات با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ تومان، فاز یک سالن تیراندازی مجموعه علوی بیرجند با اعتبار پنج میلیارد تومان، سالن چند منظوره روستای خشک با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار و سالن چند منظوره کریت در طبس با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

برگزاری بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در این استان از دیگر برنامه‌های چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی در استان است که بیش از ۱۰۰ عنوان در مرکز استان و ۴۰۰ برنامه در شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

اکران فیلم‌های دهه فجر در استان

همچنین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در محل سالن ایثار بیرجند برگزار خواهد شد که اکران فیلم‌های این جشنواره صبح‌ها ویژه کودکان و نوجوانان و عصرها برای عموم مردم برنامه‌ریزی شده است.

همزمان با دهه فجر امسال یک هزار روحانی مبلغ به مناطق مختلف استان اعم از شهرها، روستاها و مناطق مرزی و عشایری اعزام می‌شوند و هدف اصلی این اعزام‌ تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.