محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در نشست خبری کارگروه دانش‌آموزی ستاد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی افزود: طرح ملی لاله‌های روشن به منظور تبیین راه و روش ۴۴۵ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان و ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی گفت: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۵۷ عنوان برنامه شاخص با مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: آغاز جشن‌های دانش‌آموزی و فرهنگی استان با اجرای مراسم نمادین گلبانگ پیروزی و نواختن زنگ انقلاب همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل در میدان امام خمینی (ره) بیرجند و شهرستان‌های استان است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش با تمام توان و استفاده حداکثری از ظرفیت آحاد جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان در راستای بزرگداشت دهه فجر برای تحقق شعار انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت تلاش می‌کند.

واقعی گفت: تمامی فعالیت‌ها با الهام‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نقش الگویی و تربیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری همایش بزرگ پیشگامان گام دوم انقلاب با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در بیرجند خبر داد و اعزام ۴۲۷ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، اجرای آیین گلبانگ انقلاب در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه با شرکت تشکل‌های دانش‌آموزی، غبارروبی مزار شهدا، اجرای سرودهای حماسی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه ابتکارات و خلاقیت، اعزام سخنران به مراکز آموزشی و برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر بیان کرد.

وی برگزاری دهمین آزمون تفسیر قرآن کریم با سه هزار شرکت کننده، اعزام تیم‌های کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای به مسابقات کشوری، نشست بصیرتی، سوگواره شب شعر، اعزام راهیان انقلاب و برگزاری درون مدرسه‌ای المپیاد دادرس را از دیگر برنامه‌های کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.