علیرضا شرفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  بیشترین مصرف گاز در استان سمنان در دی امسال به ترتیب مربوط به شهرستان‌های شاهرود و سمنان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: مصرف گاز مشترکان استان سمنان در بخش خانگی در ۹ ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دمای رفاه در حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است و مشترکان گاز با رعایت دمای رفاه نقشی کمک‌کننده در جلوگیری از قطعی گاز دارند و مشترکان گاز استان با استفاده بهینه و مدیریت مصرف در استمرار و جلوگیری از قطع گاز واحدهای تولیدی کمک کنند.

وی اضافه کرد: استان سمنان به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب با کمترین میزان امکان قطع گاز را دارد، اما برای جلوگیری از قطع گاز در سراسر کشور در بخش خانگی و صنعتی صرفه‌جویی لازم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: مشرکان گاز در کنار مدیریت مصرف، رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار احتمالی را مورد توجه قرار دهند و با بررسی خروجی دودکش‌های وسایل گرمایشی گازسوز از باز بودن مسیر خروج گاز مونو اکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار فاصله داشته باشد.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه گاز مونو اکسید کربن سمی، بدون رنگ و بوی خاص است و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود،  یادآور شد: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن نباید نصب شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: سه نفر بر اثر خفگی با گاز مونواکسید کربن وسایل گرمایشی، از ابتدای مهر ۹۸ تاکنون، در استان جان باختند.

 ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و حدود ۸۷ درصد از خانوارهای ساکن روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۹ هزار و ۳۵۵ مشترک به خانواده مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان سمنان اضافه شد که این آمار نشاندهنده افزایش برخورداری بخش‌های مختلف استان مانند صنعت، کشاورزی و روستایی از نعمت گاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.