بنا به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علیرضا شریفی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو یی ابراز داشت: از مجموع سه نفر کشته شده بر اثر گاز گرفتگی ۲ نفر مرد و یک نفر خانم بودند.

وی ادامه داد: حادثه ناگوار جان باختن سه نفر براثر گازگرفتگی با شروع فصل سرما در استان سمنان مربوط به درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بیان کرد: پنج نفر نیمه نخست امسال در اثر گازگرفتگی و تنفس مونو اکسید کربن، حوادث انفجار و آتش‌سوزی گاز در این استان جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ نفر بر اثر حوادث گاز طبیعی مانند انفجار، آتش سوزی و گاز گرفتگی در استان سمنان جان باختند که چهار مورد از حوادث گاز استان در سال گذشته به دلیل انفجار و آتش سوزی رخ داد.

شریفی‌نژاد تصریح کرد:  کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی در استان نیازمند بسیج و همراهی همه نهادهای مسوول در این زمینه از جمله سازمان نظام مهندسی و رسانه های جمعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت:  مردم هشدارها و نکته‌های ایمنی در زمینه نحوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی را برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش جدی بگیرند.

شهروندان قبل از استفاده از بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها بدلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است  و مشترکان گاز باید از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی خودداری کنند و همچنین به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود

مونو اکسید کربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1328989
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.