حشمت‌الله عسگری روز سه‌شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: ۷۶ واحد تولیدی استان تا پایان آذر امسال به تملک بانک‌ها در آمده بود.

وی بیان کرد: ۶۳ واحد راکد از ابتدای فروردین  ۹۸ تا پایان آذر راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید بازگشت که ۱۸ واحد در بخش صنعت، ۴۱ واحد در بخش کشاورزی و بقیه در حوزه گردشگری و صنایع دستی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: ۷۲ واحد ارتقای ظرفیت تولیدی داشت که شامل ۲۴ واحد در بخش صنعت، ۴۰ واحد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش گردشگری و صنایع دستی بود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ طرح صنعتی و اقتصادی بالای ۶۰ درصد پیشرفت از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به بهره‌برداری رسید.

عسگری تصریح کرد: منابع مالی متنوع برای تصمیم‌گیری در ارتباط با مسایل مختلف اقتصادی درسمنان وجود دارد و ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش روستایی در این استان در یکسال گذشته پرداخت شد که برای ۲ هزار و ۳۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

وی بیان کرد: از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد ابلاغ شده به استان سمنان تاکنون ۳۷ درصد جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی دربخش کشاورزی و صنعتی سمنان از محل بند الف تبصره ۱۸ امسال پرداخت شد و از ابتدای مهر تاکنون، افزون بر پنج هزار میلیارد ریال برای ۱۱۳ واحد صنعتی در این استان تامین اعتبار شد.

عسگری با اشاره به ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در سمنان، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر تعداد اشتغال یافتگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی به افزایش ۴۳ درصدی صادرات سمنان از ابتدای فروردین ۹۸ تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و ابرازداشت: متوسط ارزش دلاری کالاهای صادراتی این استان از ۵۰۰ به ۸۶۰ دلار افزایش یافت که این امر نشان از جلوگیری از خام فروشی کالاهای صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: مقصد صادراتی استان از ابتدای فروردین تا آذر ۹۸ از ۳۶ کشور به ۴۶ کشور جهان، با وجود تحریم و فشارهای خارجی، افزایش یافت.

عسگری افزود: میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان مطلوب است که مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان یادآور شد: سه رویکرد مهم در حوزه اقتصادی این استان با عنوان های استفاده حداکثری از اختیارات، قوانین و دستورالعمل‌ها برای رونق تولید مورد توجه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.