حشمت‌الله عسگری عصر دوشنبه در پایان سفر یک روزه خود به شاهرود که برای بازدید از چند شرکت دانش بنیان انجام شد افزود: در استان سمنان ۵۸ شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که محصولات خوبی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال از صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان تسهیلات داده شده است افزود: ستاد راهبردی برای تسهیل امور این شرکت‌ها راه‌اندازی شده که فعالیت های آن‌ها را سامان و سرعت بخشد.

عسگری با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ تن در حوزه شرکت های دانش بنیان در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: از برنامه های میان مدت و بلند مدت استانداری، ایجاد شهرک های تولید محصولات دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید در ۲ بخش حمایت شوند، ابراز داشت: بخش نخست استقرار این واحدها در مراحل اولیه تولید محصول است که بتوانند جای خود را در بازار پیدا کنند و در بخش دوم حمایت‌های مربوط به تولید انبوه است که باید در سطح وسیع‌تری در بازار عرضه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای شرکت در نمایشگاه‌ها برای عرضه محصولات و همچنین تقبل بخشی از هزینه‌های تولید اولیه به طور بلاعوض ضروری است.

وی توجه به شرکت‌های دانش بنیان را یکی از مباحث محوری توسعه استان خواند و خاطرنشان کرد: از تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی و صنعت تسهیلاتی در اختیار است که می توانیم بخشی را به طور موقت در حمایت از شرکت های دانش بنیان به کار گرفت.

عسگری از وجود تفاهم‌نامه‌ای در سطح کشور برای استفاده از تسهیلات یارانه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه مبادله شده اما تاکنون منجر به قرار داد با سیستم بانکی نشده اما در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت باید برای برقراری ارتباط با شرکت های دانش بنیان تشویق شود، افزود: بخش صنعت باید برای بکارگیری محصولات دانش بنیان علاقمندی خود را بیشتر کند.

عسگری، ایجاد بانک حل مساله در مرکز استان را یکی از راه‌های کم کردن فاصله بین صنعت و شرکت های دانش بنیان خواند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان در سفر یک روزه به شهرستان شاهرود از چند شرکت دانش بنیان واقع در مرکز رشد واحدهای فناور در پارک علم و فناوری و همچنین از تعدادی شرکت های شهرک صنعتی شاهرود بازدید و در نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان هم شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.