در پی حواشی رخ داده شده در مجمع هیات هندبال استان سمنان که روز یکشنبه برگزار شد، علیرضا پاکدل توضیحاتی را به صورت اختصاصی برای ایرنا فرستاد و افزود: در پایان مجمع استان سمنان درباره اظهارات برخی از کاندیداها، حرکت این افراد تنها توهین به بنده نبود، بلکه توهین به مجمع و جامعه هندبال استان بود.

وی بیان کرد: متاسفانه این دوستان به دور از روحیه و اخلاق ورزشی هرچه خواستند گفتند و اکثر صحبت‌های ایشان به غیر از تهمت و بهانه برای بهم ریختن مجمع چیز دیگری نبود.

رییس فدراسیون هندبال ادامه داد: این افراد روی سه نفر از اعضای مجمع اعتراض داشتند که ما یک ساعت قبل از مجمع در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و با حضور معاون ورزشی، سرپرست هیات استان و خود ۲ نفر کاندیدا معترض، سوابق نفرات عضو مجمع و نفرات مورد درخواست ایشان برای جایگزینی را بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: در هر سه مورد نفرات انتخاب شده بسیار واجد شرایط تر بودند و همه آقایان حاضر در جلسه و نماینده امور مجامع وزارت که مدارک را مو به مو چک کرد بر انتخاب افراد صحه گذاشتند و این درحالیست که فدراسیون حتی یک نفر از اعضای معرفی شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را تغییر نداد.

پاکدل تاکید کرد: اعضای مجمع عینا افرادی بودند که توسط مجموعه ورزش استان به ما معرفی شدند.

وی افزود: امروز این آقایان که داعیه دار هندبال سمنان بودند، بگویند برای هندبال این شهر چه کرده اند؟ چه بلایی بر سر هندبال این استان آمده که امروز ضعیف‌ترین مرکز استان کشور است.

رییس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: اینکه اینها نه تنها در مسابقات کشوری بلکه در منطقه و استان هم حضور ندارند موید رفتار آنها در مجمع بود چون حرفی برای گفتن نداشتند.

وی گفت: شهری که زمانی وضعیت خوبی در هندبال ایران داشته امسال فقط در یک رده جوانان در کشور حضور پیدا کرده و هندبال بانوان هم با عملکرد آقایان تعطیل است.

وی ابرازداشت: شما که هندبال یک شهر را نتوانسته اید به حرکت در بیاورید چگونه می‌خواهید هندبال استان را بدست بگیرید؟

پاکدل یادآور شد: این آقایی که فریاد می‌کشید و تهدید می‌کرد و خود را مرد موفقیت‌های بزرگ سمنان می‌دانست خوب چرا تعدادی از این موفقیت‌ها را در عرصه هندبال نگفت؟! چرا نگفت که برای زنده کردن هندبال شهرش در چندسال گذشته چکار کرده است؟

رییس فدراسیون هندبال اضافه کرد: دوستان حرف از مهندسی می‌زدند، بله شما می‌خواستید با فشار و تهدید و جوسازی و ایجاد جو سمنانی و غیر سمنانی و تحریک اعضا مجمع انتخابات را به همان شکل و نفراتی که می‌خواستید برگزار کنید ولی هر چیزی قانون و قاعده خود را دارد و قطعا این جور بازی ها برای رسیدن به هدف منسوخ شده است.

وی افزود: در بدو حضور بنده چند استان با سرپرست اداره می‌شد که همگی تقاضای برگزاری مجمع انتخاباتی را داشتند و خیلی از آن‌ها را برگزار کردیم و سمنان درخواستی نداشت که بنده دوبار به مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نامه زدم و تقاضای برگزاری انتخابات را داشتم، چطور این آقایان ندانسته صحبت می‌کنند.

رییس فدراسیون بیان کرد: تنها هشت، ۹ ماه است به این فدراسیون آمده‌ام و اینکه ٢٣ ماه استان سمنان رییس نداشته که نباید بنده مقصر شناخته شوم.

وی در خصوص سرپرستی رئوفی در هیات نیز تصریح کرد: بنده مشکل جدی با سرپرستی ایشان نداشتم، ضمن اینکه همه می‌دانند سرپرست شدن فردی که خود کاندیدا است باعث پایمال شدن حق سایر کاندیداها می‌شود و عرف نیست، ولی ایشان خودشان تمایلی ظاهرا نداشتند و ما هم اصراری نکردیم.

رییس فدراسیون هندبال افزود: ضمن اینکه رییس فدراسیون حق دارد که روسا و سرپرستان هیات استان‌ها را برای شنیدن نقطه نظرات آن‌ها و برنامه‌هایشان و همچنین یادآوری نقش و وظایف یک رییس هیات استان فرا بخواند و گفت و گو کند.

پاکدل تاکید کرد: همه کسانی که دیروز معترض بودند تحت تاثیر یک شخص هستند که منافع خود را در خطر می دید و اکثر مشکلات هندبال استان سمنان از این شخص تاثیر می‌پذیرد.

رییس فدراسیون هندبال بیان کرد: یک هفته بعد از اینکه تاریخ مجمع مشخص شد، متوجه شدم که رئوفی (رییس هیات هندبال شهر سمنان) از کاندیداتوری استعفا داده است؛ و دوستان با اظهارات خلاف واقع به راحتی آخرت خود را فروختند.

وی، در خصوص تیم سمنان و عدم حضورش در دسته دو کشور یادآور شد: تیم سمنان در موعد قانونی اعلام آمادگی نکردن و حتی ورودی مسابقات را چند روز قبل از شروع داد و آن زمان هم قرعه کشی انجام شده بود و فدراسیون برای اینکه این تیم را شرکت دهد در یکی از گروه‌های که جای خالی داشت گذاشت و امروز این آقا برعکس طلبکار هم شد، شخصی که اینقدر مدعی است چرا در موعد مقرر اعلام آمادگی نکردن و ورودی خود را نداد؟!

پاکدل در پایان گفت: باید از آقای بختیاری که ماه ها سرپرست بود و همچنین جابر قمی که به انصاف برای هندبال استان سمنان زحمات زیادی کشیده است و از جیب خرج می‌کنند تشکر کنم و علاوه تبریک به مریم رضاییان، از او می‌خواهم هرچه سریعتر اعضای هیات استان را معرفی و با قدرت کارها را پیش ببرد و سعی کنند با ایجاد وحدت و همدلی از تمام ظرفیت‌های هندبال استان استفاده کند.

مجمع انتخاباتی هیات هندبال استان سمنان روز شنبه با حضور  پاکدل رییس فدراسیون هندبال، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و سایر اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار و مریم رضاییان با کسب ۱۲ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات هندبال استان سمنان انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.