علی خلیلی، شامگاه سه‌شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان که با حضور غلامرضا جعفری رییس فدراسیون این رشته ورزشی برگزار شد افزود: توسعه ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در سطح روستاهای این استان نیازمند بسیج همگانی است.

وی اظهار داشت: با توجه به همکاری خوب سپاه، می توان از امکانات سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان زنجان در رشد و توسعه ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی بهره بیشتری گرفت.

خلیلی افزود: در کنار حمایت‌های استانی باید از ظرفیت و پتانسیل‌های فدراسیون نیز به منظور اعتلای هرچه بهتر و بیشتر ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی، بیش از پیش بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: جای کار در هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی زیاد و گسترده است و این هیات‌ها به جهت ایجاد نشاط و شادابی و پر کردن اوقات فراغت، اهمیت بسیار بالایی برای این اداره کل دارد.

خلیلی با تاکید براینکه هیات ورزش‌های روستایی برای انجام هرچه بهتر امور و فعالیت‌ها باید با برنامه حرکت کند و برای جذب منابع و درآمد تلاش و کوشش بیشتری داشته باشد، افزود: توجه به هیات‌های شهرستانی نیز باید در اولویت باشد و به کارهای نو و جدید نیز اهمیت دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه شهرستان های زنجان، خدابنده، طارم و ابهر، وضعیت بهتری در این ورزش روستایی دارند از  تجهیز ۱۳۰ خانه روستایی در استان زنجان خبر داد.

خلیلی با بیان اینکه این اداره کل در نظر دارد طرحی را نیز با همکاری آموزش و پرورش انجام دهد و به همین منظور نیز تفاهم‌نامه‌ای با این نهاد آموزشی منعقد کرده‌ است، افزود: مدارسی که مکان خوب و مناسبی را برای خانه‌های ورزشی دارند قرار است نوبت بعدازظهرها در اختیار شوراها و دهیاری‌ها قرار بگیرد و این اداره کل نیز آنها را تجهیز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های روستایی باعث تسهیل در امر ورزش و استعدادیابی دانش‌آموزان روستایی است در این خانه‌ها فعالیت‌های ورزشی خود را انجام خواهند داد، اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه، آموزش و پرورش ۲۷ مکان را معرفی کرده که تجهیزات موردنیاز نیز برای ارسال آماده است و این اداره کل تا پایان سال قریب ۶۰ مکان دیگر را در صورت معرفی از سوی آموزش و پرورش، تجهیز خواهد کرد.

خلیلی یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان به منظور توسعه و شکوفایی ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی را برگزاری جشنواره بومی و محلی در ایام دهه‌فجر امسال به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان (کاسپین)، ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.