محمد فرزاد روز دوشنبه در گفت و با ایرنا ابراز داشت: تعداد بیمه‌شدگان نیمه نخست امسال نشانه بهبود و ارتقای فرهنگ بیمه در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان است و البته باید در زمینه فرهنگ‌سازی ترغیب روستاییان، کشاورزان و عشایر استان به بیمه اجتماعی بیش از پیش تلاش شود.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال ۹۲۴ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نسبت به بیمه اجتماعی خود اقدام کردند.

وی ادامه داد:  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، به جز تعدادی که امسال نسبت به بیمه اجتماعی خود اقدام کردند، حدود ۶ هزار و ۵۶۱ بیمه شده اجتماعی فعال دارد.

وی بیان کرد: برخی افراد نسبت به بیمه اجتماعی خود اقدام می‌کنند ولی در پرداخت حق بیمه و تداوم بیمه خود بی توجه هستند، این افراد بیمه شده غیرفعال و افرادی که تداوم در پرداخت حق بیمه دارند بیمه شده فعال تلقی می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان یادآور شد: از مجموع ۶ هزار و ۵۶۱ بیمه شده این صندوق، شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی بیشترین تعداد بیمه شده فعال دارند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۶ هزار و ۵۶۱ بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، یک هزار و ۱۴۲ بیمه شده فعال مربوط به  شهرستان دامغان، ۴۰۴ بیمه شده مربوط به شهرستان سمنان، ۲ هزار و ۱۳۰ بیمه شده فعال مربوط به شهرستان شاهرود، ۷۸۷ بیمه شده مربوط به گرمسار، ۳۶۵ بیمه شده مربوط به مهدیشهر، یک هزار و ۱۵۲ بیمه شده مربوط به میامی، ۱۷۱ بیمه شده مربوط به سرخه و ۴۱۰ بیمه شده مربوط به آرادان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال ۱۰ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان مقرری ازکارافتادگی دریافت می‌کنند و ۳۴ بیمه شده استان نیز اقدام به بازنشستگی پیش از موعد کردند.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، بیمه نوعی آینده‌نگری برای دوران پیری، ازکارافتادگی و دوران فوت سرپرست خانواده است و موجب می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمتر درگیر مسایل این قشر شوند.

عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

افراد واجد شرایط بیمه اجتماعی می تونند با مراجعه به ۳۴ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واقع در سراسر استان سمنان نسبت به بیمه خود اقدام کنند و یا با تماس با شماره تلفن ۴-۳۳۳۴۴۹۹۱-۰۲۳ درباره بیمه اجتماعی اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.