به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز یکشنبه در نشست شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به هدفگذاری طرح «سمنان، شهر بدون گدا» افزود: در ابتدای این هدفگذاری در شهرستان سمنان 185 متکدی در معابر پرتردد گدایی می کردند اما با شروع طرح، تعداد متکدیان به 65 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: شهرستان سمنان به طور ویژه به دنبال تحقق هدف «سمنان، شهر بدون گدا» است و برای تحقق این شعار اقدام های خوبی انجام شده است.
به گفته وی، رسانه با فرهنگ سازی در بین مردم برای کمک رسانی به افراد نیازمند از طریق مراکز مجاز نقش مهمی در کاهش افراد متکدی در شهرستان سمنان دارند.
دانایی اظهار داشت: باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا به افراد متکدی در شهر کمک نکنند و نیت خداپسندانه خود به هر میزان و هرچه هست را به موسسه های خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسپارند تا کمک ها به افراد نیازمند واقعی برسد.
وی یادآور شد: کمک کردن از طریق مراکز خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) موجب ساماندهی کمک ها می شود و در مواردی مشاهده می شود متکدیان درآمدی بالا دارند و تکدی گری برای افراد نوعی شغل محسوب می شود و لازمه جلوگیری از این بزهکاری کمک نکردن به متکدیان در خیابان است.
فرماندار شهرستان سمنان تصریح کرد: فرمانداری سمنان برای ترویج فرهنگ کمک کردن از طریق مرکزهای خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) و پرهیز از کمک به متکدیان تبلیغات وسیعی را به صورت محیطی و نصب بنر و در شبکه های مجازی انجام داده است.
وی با بیان این که برای کاهش و ساماندهی متکدیان در شهر سمنان برای این افراد شناسنامه تهیه و نیازهای افراد احصا شد، اضافه کرد: رسیدگی به افراد زیر 18 سال بر عهده بهزیستی و برای بالای 18 سال بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی خاطر نشان کرد: در 2 سال گذشته برای کاهش متکدی و تحقق شعار سمنان شهر بدون گدا، هشت میلیارد ریال به خانواده متکدیان که اغلب از اتباع خارجی هستند کمک شده تا نیازهای خود را رفع و از تکدی گری دست بردارند.

** سهم شهرستان سمنان از زکات بیش از 2 میلیارد ریال است
فرماندار شهرستان سمنان گفت: سال گذشته با وجود کم آبی و مشکلات موجود، کشاورزان این شهرستان 2 میلیارد و 80 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
وی ادامه داد: تنها 10 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهند و این میزان پرداخت زکات نشان از نوع دوستی مردم سمنان است.
فرماندار شهرستان سمنان گفت: سال گذشته 166 درصد تعهد جمع آوری زکات در شهرستان سمنان تحقق یافته و آمار نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در سمنان است.
به گزارش ایرنا، نشست شورای زکات استان سمنان با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان، علیرضا آشناگر استاندار و جمعی از مدیران و مسوولان استانی برگزار و درباره ترویج فرهنگ زکات در بین مردم تبادل نظر شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.