چندی پیش مسوولان استان سمنان گفته بودند ترمینال فرودگاه شهر سمنان تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

حسین شجاعی مدیر فرودگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مساحت و محوطه ترمینال فرودگاه سمنان افزایش یافته و به همین دلیل زمان بیشتری برای تکمیل لازم است.

مدیر فرودگاه سمنان ابراز داشت: در کنار تکمیل ترمینال فرودگاه سمنان، تعیین مرز هوایی برای این فرودگاه با پیگیری مسوولان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون پرواز رفت و برگشت به مقصد مشهد مقدس روزهای سه‌شنبه و جمعه از فرودگاه سمنان برقرار است و با وجود فصل سرد سال بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های هواپیمای در نظرگرفته شده تکمیل می‌شود.

وی استقبال مردم از پرواز فرودگاه سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در ۲ ماه گذشته پرواز از این فرودگاه بدون تاخیر انجام شده و هیچ‌گونه پروازی لغو نشده است.

مدیر فرودگاه سمنان خاطرنشان کرد: توسعه پرواز از فرودگاه سمنان به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل با تسهیل و تسریع در سفر نقشی مهم در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی دارد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد که اولین پرواز از دوره ۶ ماهه پرواز در این مسیر است. 

پرواز از سمنان به سمت مشهد ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه در روزهای سه‌شنبه و جمعه برقرار است و بهای بلیت تصویب شده در شهر سمنان به ازای هریک نفر سه میلیون و ۵۸۰ هزار ریال و برای افراد زیر ۱۲ سال نیم‌بها است.

هواپیمای در نظر گرفته شده برای پروازهای سمنان به مشهد از نوع Atr ۷۲ با ظرفیت ۶۵ نفر است. 

روزانه حدود ۲۰۰ مسافر از خطوط ریلی از سمنان به مقصد مشهد مقدس سفر می‌کنند که این تعداد جابه‌جایی مسافر در روز قابل توجه، چشمگیر و توجیهی برای برقراری  پرواز از فرودگاه سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.