علی مصطفوی روز دوشنبه در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان افزود: در گذشته شاهد فعالیت بیشتر در حوزه دیپلماسی ورزشی بین آذربایجان غربی و نخجوان بودیم که باید گام‌های بلندتری برای تداوم این همکاری برداشته شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین حوزه‌های همکاری آذربایجان‌غربی و نخجوان، موضوع گردشگری سلامت است و این استان آمادگی دارد تا خدمات سلامت و درمانی را در اختیار شهروندان نخجوانی قرار دهد.

وی بیان کرد: وجود پزشکان متخصص و کاربلد در کنار زیرساخت های قابل توجه درمانی، مهمترین ارکان توسعه این همکاری در آذربایجان غربی به شمار می رود.

سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم نخجوان خاطرات خوبی از مردم آذربایجان و ارومیه دارند ، اظهار داشت: این امر، سرمایه اجتماعی خوبی برای آذربایجان غربی به شمار می رود.

در این دیدار بر زمینه سازی برای  گسترش روابط سیاسی، تجاری، فرهنگی، اقتصادی، علمی و ورزشی بین آذربایجان غربی و نخجوان تاکید شد.

تقویت پایانه حمل و نقل، تمایل برای استفاده از تکنولوژی و فناوری کشاورزی استان، مشکلات مربوط به صیادان غیر مجاز، برنامه ریزی برای دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به نخجوان مراجعه می کنند نیز از موارد مطرح در این دیدار بود.

آذربایجان غربی استان هم مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان است و حدود ۱۵۰ کیلومتر با آن مرز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.